به گزارش پارس، سایت اینترنتی رادیو دولتی پاکستان اعلام کردند که 'ممنون حسین' رییس جمهوری پاکستان برای انجام مراسم عمره در روزهای نخست ماه رمضان، روز دوشنبه هفته جاری وارد جده شده است.

اما گزارش های مختلف حاکی است ممنون حسین در حاشیه انجام مراسم عمره، دیدارهایی نیز با برخی مقامات و شخصیت های رژیم سعودی خواهد داشت.

به گزارش رادیو دولتی پاکستان، این مقام عالی پاکستان امروز و در سومین روز از سفر یک هفته ای خود به پاکستان، با 'خالد الغامدی' امام جماعت کعبه دیدار کرد و در این دیدار تاکید کرد که پاکستان خود را متعهد به دفاع از عربستان می داند.

امام جماعت کعبه نیز در این دیدار، به سفر حدود یک ماه و نیم خود به پاکستان اشاره کرد و از 'مهمان نوازی' ممنون حسین در آن سفر تشکر کرد؛ سفری که در قالب یک ترفند مذهبی و با هدف سیاسی جلب حمایت و رای مردم پاکستان در محلق شدن این کشور به ائتلاف حمله نظامی به یمن انجام شد اما هرگز موفقیت آمیز نبود.

سفر 10 روزه ای که شیخ خالد الغامدی در اویل اردیبهشت ماه سال جاری به پاکستان انجام داد، موجی از نارضایتی و خشم مردم، گروه های مذهبی و سیاسی و حتی بسیاری از مقامات و مسوولان پاکستان را بدنبال داشت.

این شیخ سعودی که از سوی رژیم آل سعود برای انجام تبلغیات جهت دار باهدف جلب حمایت های فکری و معنوی افکار عمومی پاکستان به این کشور سفر کرده بود، در اظهاراتی مضحک و درعین حال توهین آمیز به نمایندگان پارلمان پاکستان، مدعی شده بود که مردم پاکستان با قطعنامه پارلمان مبنی بر ضرورت عدم مداخله پاکستان در جنگ یمن موافق نیستند.

اگرچه پاکستان با درخواست سه ماه پیش عربستان برای محلق شدن به ائتلاف حمله نظامی به یمن مخالفت کرد، اما حمایت های سیاسی دولت پاکستان از اهداف عربستان در انجام این تجاوز آشکار علیه مردم یمن ادامه یافت.

سرتاج عزیزمشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی و امنیت ملی که روز گذشته برای شرکت در نشست فوق العاده وزیران امور خارجه سازمان همکاری های اسلامی درباره یمن، به جده سفر کرده بود، در اظهارات خود در این اجلاس گفت که اسلام آباد از اهداف عربستان در جنگ یمن حمایت می کند.

از زمان آغاز حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن تا کنون، مقامات دولتی و نظامی پاکستان چند بار به عربستان سفر کرده اند تا به حاکمان آل سعود اطمینان دهند که پاکستان با وجود عدم دخالت نظامی در حمله به یمن، به حمایت های سیاسی خود از این جنگ و اهداف آن ادامه خواهد داد.