پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- چهار مدعی در جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس دهم فعال شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، با وجود تمامی سیاستهای بزرگان جریان اصلاحات، دو مدعی جریان اصلاحات به چهار مدعی تبدیل شده است.

تا اسنفد ماه گذشته شورای مشورتی اصلاحات و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات از یک طرف و محمدرضا عارف در قالب بنیاد امید ایرانیان از طرف دیگر، در قالب جریان اصلاحات برای انتخابات مجلس دهم فعالیت می کردند.

«شورای مشورتی اصلاحات» شورای مشورتی است که بیش از آنکه نقش نرم افزار جریان اصلاحات باشد مشاور رئیس دولت دوم خرداد محسوب می شود و نگاهی ابزاری به «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات» دارد. شورای هماهنگی متشکل از احزاب این جریان سیاسی است. همین موضوع موجب شد تا اعضای شورای هماهنگی به تدریج از شورای مشورتی فاصله بگیرند و تلاشهایی را سامان دهند تا جدا از شورای مشورتی و حزب کارگزاران، فهرستی مجزا برای انتخابات ارایه نمایند.

از طرف دیگر در یکی دو ماه اخیر نیز عبدالله نوری نیز با راه اندازی جلسات و تشکیلاتی در سطح مراکز برخی استانها، فعالیت جدی را برای انتخابات مجلس آغاز کرده است.

بر این اساس تاکنون:
«شورای مشورتی اصلاحات»

«شورای هماهنگی جبهه اصلاحات»

«محمدرضا عارف(بنیاد امید ایرانیان)»

«عبدالله نوری»
چهار گروهی هستند که در جریان اصلاحات برای تسخیر کرسی های مجلس دهم، فعالیت می کنند.

 رئیس دولت دوم خرداد تلاش های جدی برای نزدیک شدن عبدالله نوری به شورای مشورتی اصلاحات داشته است.

محمدرضا عارف به شدت از محوریت حزب کارگزاران سازندگی اظهار نگرانی می کند.

یکی از نزدیکان آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی با اشاره به یکی از جلسات نوروزی پدر معنوی کارگزاران؛ در پاسخ به نگرانی اعضای جلسه مبنی بر تشدید اختلافات در جریان اصلاحات، به الگوی انتخابات خرداد 92 و همچنین جلسات مشترک وی، حسن روحانی، حسن خمینی و رئیس دولت دوم خرداد، اشاره می کند که در نهایت همه آنها زیر چتر سازوکار این جلسه خواهند رفت. در این راه تلاش داریم، آقای ناطق نوری که به جمع بزرگان اصلاحات بپیوندد.