پايگاه خبري تحليلي «پارس»- مقدم فر گفت: آنچه رسانه‌های غربی اخیراً در مواجهه پرحجم با موضوع این سردار بزرگ به مخاطبان القا می‌کنند، نه یک مرد آسمانی، انقلابی و نماد قدرت نرم و بسیج جهان اسلام، بلکه فردی "جنگجو و انتقام‌جو" است.
حمیدرضا مقدم فر مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه امروز تحولات منطقه در مسیری که رهبر معظم انقلاب از آن به تحول در نظم جهانی تعبیر کردند، به پیش می‌رود، خاطرنشان کرد: در این نظم نوین جهانی، بدون حضور ایران در منطقه و در محیط پیرامون ما هیچ تصمیم موثری عملیاتی نمی‌شود و این مهم به دلیل اقتدار و نفوذ معنوی فوق‌العاده جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه یگان‌های نظامی ایران در بحرین، عراق، یمن، لبنان و ... حضور نداشته، بلکه قدرت و نفوذ نرم ایران است که تاثیرگذار است، تصریح کرد: امروز نماد نفوذ نرم و قدرت ایران در منطقه، نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شخص حاج قاسم سلیمانی است.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد این نفوذ معنوی و قدرت نرم، یاور نهضت‌های آزادی‌بخش و گروه‌های ضدصهیونیستی در منطقه است، اظهار داشت: با این وجود این حضور و بروز ایران در منطقه، به هیچ روی حضور نظامی از طریق مشارکت یگان‌های نظامی ایران نیست، بلکه حضور حاج قاسم سلیمانی، یک حضور مستشاری است.

مقدم‌فر در پاسخ به سوالی راجع به انتشار گسترده عکس‌های حاج قاسم سلیمانی در عراق توسط برخی رسانه‌های داخلی و خارجی گفت: علی رغم عدم تمایل سردار سلیمانی تصاویری از وی در رسانه های داخلی و خارجی منتشر شده است که می‌توان برای این اقدام  دو وجه قائل شد، وجه اول ناشی از محبوبیت و اشتیاق مردم منطقه برای شناخت بیشتر ایشان است؛ چه آنکه سالهاست همه به دنبال رویت عکس‌هایی از این چهره مجاهد بودند و این در حالی است که خود حاج قاسم همیشه از این موضوع ابا داشته و دارد، ولی وجه دوم ریشه در شیطنت رسانه های صهیونیستی و وابسته دارد و یکی از اهداف آنان القای دروغین حضور نظامی جمهوری اسلامی در تحولات کشورهای منطقه است.

مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ماموریت و حضور حاج قاسم سلیمانی در عراق که این روزها با انتشار تصاویرش برجسته سازی می شود، به عنوان یک مشاور مسلط و متبحر در نبرد با گروه‌های تروریستی و صهیونیستی، ازجمله داعش است که بنا بر درخواست کمکِ مردم و دولت عراق، به یاری گروه‌های رزمنده و دلاور عراقی شتافته است.

مقدم‌فر در ادامه سخنان خود، با تاکید بر اینکه یکی از روش‌های مهم عملیات روانی در رسانه‌ها به هنگام عدم توانایی برای نادیده گرفتن یک موضوع، تلاش برای تحریف و دگرگون کردن مفهوم واقعی آن است، افزود: علاوه بر تلاش برای القای حضور نظامی ایران در منطقه، "اسطوره‌شکنی" و  "تحریف اسطوره"، از محورهای اصلی مواجهه رسانه‌های غربی با موضوع فردی همچون حاج قاسم سلیمانی است.

وی تاکید کرد: رسانه‌های غربی با انتشار گسترده و پرداختن فراوان به موضوع عکس‌های سردار سلیمانی با تعابیر و اصطلاحات و واژه‌سازی‌های مختلف- که خود همین واژه‌سازی‌ها و اصطلاح‌سازی‌ها جزو بحث‌های مهم در مدیریت پیام در رسانه‌هاست- قصد دارند این اسطوره الهی و پاسدار حریم اسلام و انقلاب اسلامی را در حد یک سوپراستار شبیه سوپراستارهای فیلمهای اکشن غربی تقلیل دهند.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: سردار سلیمانی یکی از فرزندان و پرورش‌یافتگان مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای مدظله‌العالی است و امروز صدها سردار سلیمانی در جای  جای کشور اسلامی ایران و جهان اسلام تربیت یافته‌اند که هر کدام می‌توانند در حوزه کاری خود کابوسی برای صهیونیست‌ها و حامیانشان باشند، با این حال آنچه رسانه‌های غربی اخیراً در مواجهه پرحجم با موضوع این سردار بزرگ به مخاطبان القا می‌کنند، نه یک مرد آسمانی و انقلابی و نماد قدرت نرم و بسیج جهان اسلام، بلکه فردی "جنگجو و انتقام‌جو" است که در راستای کینه‌های شخصی خود و هم کیشانش با صهیونیست‌ها و استکبار و وابستگانش می‌جنگد.

مقدم‌فر تصریح کرد: آنچه رسانه‌های غربی سعی دارند از سردار سلیمانی بسازند، چیزی بیشتر از رامبو و راکی فیلم‌های آمریکایی نیست و این در حالی است که سردار سلیمانی و سلیمانی‌های پرورش یافته در مکتب امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، انتقام‌جو و کینه‌توز نیستند؛ بلکه حب و بغض‌های آنان نسبت به افراد، گروه‌ها و دولت‌ها، فقط و فقط حب و بغض فی‌الله است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران همچنین خاطرنشان کرد: بی‌تردید جوانان مسلمان مشتاق و انقلابی در ایران و سراسر دنیا امروز، برخلاف تبلیغ رسانه‌های غربی، امثال سیدحسن نصرالله و حاج قاسم سلیمانی را به عنوان افراد الهی و قهرمانان خداجو الگوی خود قرار داده‌اند و انشاءالله در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود که از میانشان حاج‌قاسم‌هایی پدید می‌آید که هرکدام به کابوسی برای صهیونیست‌ها تبدیل خواهند شد.

مقدم‌فر در پایان این گفت‌وگو تاکید کرد: جوانان عزیز باید توجه داشته باشند که هدف برخی دست‌ها در انتشار گسترده و حضور روزانه تصاویر سردار سلیمانی در شبکه‌های مجازی و اینترنت، همچنان که گفته شد، از نیات پلیدی سرچشمه گرفته و در راستای اسطوره‌شکنی از حاج قاسم و القای پیام‌های انحرافی و آدرس غلط به افکار عمومی دنیا انجام می‌شود.