پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دو دختر اتریشی که چندی پیش به منظور جهاد نکاح به گروه تروریستی داعش در سوریه پیوسته بودند، در ارتباط اینترنتی با خانواده‌هایشان اعلام کردند که قصد بازگشت به اتریش را دارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت: این دو دختر 15 و 17 ساله اتریشی که سبینا سلیموبیک و سامرا کاسینوبیک نام دارند و اکنون باردار هستند، در تماس اینترنتی با خانواده هایشان اعلام کرده اند که از اقدام زشت خود پشیمان هستند و می خواهند به کشورشان بازگردند.

کوری شارلتون خبرنگار دیلی میل در گزارشی در این باره نوشت: هنوز مشخص نیست که  گروه داعش اجازه چنین کاری را به آنها بدهد؛ و اینکه آنها چگونه واز چه طریقی می خواهند به کشورشان باز گردند.

به نوشته دیلی میل، این دو دختر با دو تروریست عضو داعش "ازدواج" کردند و داعش از آنها برای انتشار تصاویر و تشویق دختران و پسران به منظور پیوستن به داعش استفاده کرده است.

از سوی دیگر دولت اتریش هم اعلام کرده که شهروندان اتریشی که به منظور پیوستن به گروه های تروریستی از جمله داعش از این کشور خارج می شوند، دیگر حق بازگشت به کشور را ندارند.

این دو دختر اتریشی در بهار سال جاری با فرار از وین به گروه داعش در سوریه پیوستند. آنها در پیام هایی که هنگام فرار برای خانواده شان گذاشتند، نوشته بودند: "ما به خدا خدمت می کنیم و برای او جان می دهیم"؛ اما اکنون اعتراف کرده اند که "با ورود به زندگی وحشیانه تروریست های داعش در سوریه، اشتباه بزرگی مرتکب شده اند"

یک روزنامه اتریشی که اطلاعات مربوط به این دو دختر را منتشر کرده، در این باره می نویسد: این دو دختر 15 و 17 ساله هم اکنون در شهر رقه سوریه که کنترل آن به دست داعش افتاده زندگی می کنند. آنها در قالب جهاد نکاح به ازدواج تروریست هایی از چچن در آمده‌اند.