پايگاه خبري تحليلي «پارس»- بررسي نهادهاي ذيربط از ميزان حضور داعش در عراق و جمعيتي كه تحت فشار اين گروه قرار دارد نشان مي دهد حداكثر يك سوم خاك عراق در اختيار گروه تروريستي داعش قرار دارد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، دستگاههاي ذيربط سه كشور جمع بندي هاي خود را در مورد ميزان تصرف خاك عراق توسط گروه داعش به مسوولين بالاتر خود گزارش كرده اند كه اين گزارش ها نشان مي دهد حداقل 27 درصد و حداكثر 35.5 درصد خاك كشور عراق تا دهم تير ماه 1393(اول ژوئيه 2014) در اختيار اين گروه تروريستي قرار دارد.

همچنين برآورد اين دستگاهها نشان مي دهد 13 تا 18.2 درصد جمعيت عراق كه حداكثر 6 ميليون و 250 هزار نفر هستند تحت فشار اين گروه قرار دارند.

لازم به ذكر است بر اساس برآوردهاي انجام شده در حال حضر(دهم تير ماه 1393) بيشترين كمك به داعش به ترتيب از سوي سرويس هاي اطلاعاتي اسراييل(موساد)، ايالات متحده(سيا) و سرويس اطلاعاتي سعودي(استخبارات عمومي) را انجام مي شود. 

بر اساس گزارش خبرنگار«پارس»، ابوبکر البغدادی سركرده گروه تروریستی داعش دو سال در فلسطین اشغالی زیر نظر موساد آموزشهای اطلاعاتی و نظامی دیده است.

داعش فاقد تسلیحات پیشرفته است اما به خوبی از سلاح های سبک و نیمه سنگین به خوبی بهره برداری می کند و این امر قدرت تحرک داعش را افزایش می دهد.

رهبر داعش یکی از چهره های مرموزی است که آمریکا برای اهمیت دادن به این شخص یک جایزه 10 میلیون دلاری تعیین کرده در حالی که ابوبکر البغدادی سالها ارتباط تنگاتنگی با سازمانهای جاسوسی آمریکا داشته است.