پايگاه خبري تحليلي «پارس»-  سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌گوید: پیشنهاد آمریکایی‌ها مبنی بر فریبکاری است و ایران هرگز با آنها همکاری نمی‌کند. نقوی‌حسینی درباره ادعای برخی رسانه‌های غربی پیرامون حضور سپاه قدس در عراق گفت: این ادعا را رد نمی‌کند هرچند آن را تأیید هم نمی‌کند. 

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» درخصوص درخواست مكرر آمريكا از ايران بر حضور در عراق گفت: آمريكاييها خواهان آن هستند كه به هر قیمت ممکن در عراق در کنار جمهوري اسلامي ايران باشند ليكن به دليل اينكه ايران از نقشه پشت صحنه كاخ سفيد مطلع است قرار هیچ‌گاه و به هیچ‌وجه در کنار آمریکا قرار نخواهد گرفت. 

وي افزود: قدرت‌هاي غربي با کمک عربستان و برخي کشورهاي منطقه از گروه‌هاي تروريستي در سوريه حمايت و پشتيباني مالي و تسليحاتي كرده و مي‌کنند. در حال حاضر هم كاخ سفيد به دنبال اين است كه با استفاده از داعش يك دولت ضعيف در عراق ب اشد كه بتواند به صورت مستمر از آن امتياز بگيرد.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد حضور ايران در عراق گفت: در صورتي كه دولت عراق رسما از ما كمك بخواهد دريغ نخواهيم كرد و در چارچوب همکاری‌های بین‌المللی به كشور همسايه مان کمک می‌کنیم

 نقوی‌حسینی در مورد اخبار منتشره در رسانه‌های غربی مبني بر حضور افراد معدودي از سپاه قدس در عراق گفت: من این موضوع را رد نمی‌کنم و البته تأیید هم نمی‌کنم زیرا اساسا در جایگاهی نیستم که بخواهم این ادعا را رد یا تأیید کنم. اما توافقاتی بين جمهوري اسلامي ایران و عراق در چارچوب قوانين بین‌المللی وجود دارد كه به آنها عمل مي كنيم.