پايگاه خبري تحليلي «پارس»-عمو پورنگ كه با كليدي شبيه داس از آنتن رسانه ملي حذف شده بود اواخر خرداد به قاب تلويزيون باز مي گردد

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»،برنامه پربيننده عمو پورنگ كه با فشار برخي عناصر نزديك به دولت يازدهم با كليدي شبيه داس از آنتن رسانه ملي حذف شده بود اواخر خرداد در آستانه ماه مبارك رمضان به قاب تلويزيون باز مي گردد و پخش آن از شبكه دوم سيما آغاز خواهد شد.

اواخر زمستان سال قبل بود كه استفاده مجري برنامه «عمو پورنگ» از يك نماد آموزشي به شكل كليد كه روي آن كلمه دروغ نقش بسته بود و توضيحات او به كودكان در مذمت اين گناه كبيره سبب‌ساز هجمه رسانه‌هاي زنجيره‌اي به اين برنامه و البته بالاتر از آن شخص رياست صداوسيما شد! و در نهايت هجمه ها آن قدر بالا گرفت كه اين برنامه تعطيل شد. ليكن رايزني معاونت سيما موجب شد تا اين برنامه مجددا از ماه مبارك رمضان به روي آنتن برود.

porangkilid1

توليد برنامه جديد عمو پورنگ از هفته گذشته شروع شده و در سري جديد بازيگران جديدي به اين مجموعه اضافه خواهند شد. در سري جديد، عمو پورنگ در خانه‌اي زندگي مي‌کند. در اين خانه آرزوهاي بچه‌ها را برآورده مي‌کند، اما همين مسئله منجر به ماجراها و دردسرهاي فراواني مي‌شود.

ماجراي كليد عموپورنگ نيز از آنجا بود كه در يکي از قسمت‌ها که مصادف با تولد امام حسن عسگري(ع) بود، کارشناس روحاني برنامه حجت الاسلام محمدي، حديثي را براي بچه‌ها تشريح مي کند:«جُعِلتِ الخَبائِثُ في بَيت وَ جُعِل مِفتاحُهُ الکَذِبَ» (تمام پليدي‌ها در خانه‌اي قرار داده شده و کليد آن خانه دروغگويي است.)

کارشناس روحاني برنامه در ادامه از بدي‌هايي که در آن خانه سياه رنگ وجود داشت، سخن گفت و از بي احترامي به پدر و مادر، بدزباني، بي نظمي، مسخره کردن و... نام برد و دوباره از کودکان مي پرسد: کليد اين خانه بدي‌ها چيست؟ و همه پاسخ دادند: دروغگويي.

porangkilid

متاسفانه رسانه هاي زنجيره اي با توهمات ذهني خويش سعي در القاي اين فانتزي به مخاطبان خويش داشتند كه استفاده عموپورنگ از نماد انتخاباتي اعتدال بر اساس يك برنامه از پيش تعيين شده بوده و در جهت كوبيدن دولت اعتدال! همان موقع چه مديران تلويزيون و چه مجري اين برنامه سعي كردند تلويحي يا مستقيم درباره بي‌ربطي اين توهمات به واقعيت سخن گويند اما فشارهاي فراوان زنجيره‌اي‌ها به صداوسيما در نهايت به اين منجر شد كه برنامه «عموپورنگ» تعطيل شود. 

در روزهاي گذشته با فشار معاونت سيماي رسانه ملي، داريوش فرضيايي مجري اين برنامه با حضور در يك برنامه تلويزيوني مجددا در اين مورد توضيح داد تا فضاي لازم براي پخش برنامه عمو پورنگ فراهم آيد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»،مسلم آقاجان زاده درخصوص خداحافظي عمو پورنگ گفته بود: در حقيقت طي سال گذشته ما از سوي برخي جريانات سختي هاي بسياري کشيديم. مثلا در بحث کليد يکسري جريانات به ما حمله کردند در حالي که ما بارها اعلام کرديم اين ماجرا به هيچ عنوان ربطي به مسايل سياسي نداشته و ندارد. يا درباره حضور اسپانسر در برنامه اصلا ما مقصر نبوديم و تصميم گيرنده در اين مورد نبوديم. اما يکسري جريانات که مي خواستند آقاي ضرغامي يا سازمان صداوسيما را بزنند، اين ماجرا را دستاويز خود قرار دادند.

kilidrohani