به گزارش پارس به نقل از رجانیوز، شرکت بیان یکی از شرکت های فعال در حوزه اینترنت و خدمات فضای مجازی است که تا پیش از این صرفا به واسطه تواندی های فنی و افتخارات علمی خود شناخته می شد.

این شرکت در ماه گذشته نیز هم زمان با انتشار باگ بسیار خطرناک موسوم به خونریزی قلبی در اینترنت، در حالیکه هیچ یک از نهادهای تخصصی مسئول در کشور در این زمینه به موقع وارد عمل نشدند، با اطلاع رسانی سریع به مدیران سایت های اینترنتی و کاربران ایرانی از بروز یک فاجعه و هک شدن اطلاعات بسیاری از سایت های ایرانی جلوگیری کرد.

اما در هفته گذشته یک اتفاق، باز هم بیان را خبر ساز کرد. چنانکه این شرکت توانست با یکسری از اقدامات حقوقی در راستای حفظ حریم خصوصی کاربران سرویس وبلاگ دهی خود توجه رسانه ها را جلب کند.

ماجرا از این قرار است که یکی از پرسنل پلیس فتا در تماسی با شرکت بیان، درخواست کرد تا اطلاعات تماس یکی از کاربران blog.ir در اختیار این مجموعه قرار بگیرد که با پاسخ مستدل و قانونی واحد حقوقی این شرکت روبرو شد که درخواست مذکور را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرده و در نهایت منجر به نامه نگاری میان پلیس فتا و این شرکت خدمات دهنده اینترنتی شد.

یکی از نکات جالب در این مکاتبات این است که هم شرکت بیان از بکارگیری ادبیات سیاسی و غیر حقوقی اجتناب کرده است و هم پلیس فتا آداب نقدپذیری را به نمایش گذاشته و پیگیر تخلف پرسنل خود شده است.

در این مکاتبات بیان اعلام کرده است که مطابق با قانون جرائم یارانه ای، شرکت‏‎های خدمات دهنده ملزم به پاسخگویی به استعلام قوه قضائیه و کمیته تعیین مصادیق جرائم یارانه ای بوده و اجباری نسبت به پاسخگویی به سایر نهادها وجود ندارد.

برای مشاهده متن و تصویر این مکاتبات جالب می توانید به وبلاگ شرکت بیان bayan.blog.ir مراجعه کنید.