سشنز یکی از نخستین سناتورهایی بود که پیش از انتخابات ریاست جمهوری از ترامپ حمایت کرد و همین امر موجب شد که رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت وزارت دادگستری را به وی پیشنهاد کند.

با این حال به نظر می‌رسد اختلاف‌ها میان ترامپ و این عضو دولت در هفته‌های گذشته شدت گرفته است.

ترامپ اخیرا گفته بود که اگر می‌دانست سشنز تحت فشار افکار عمومی، از پرونده اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کناره‌گیری می‌کند، هیچ گاه او را به عنوان وزیر دادگستری انتخاب نمی‌کرد.

این شاید جدی‌ترین انتقاد علنی وی از وزیران دولتش تا به امروز بوده باشد؛ موضوعی که رسانه‌ها آن را نشانه سر باز کردن زخم اختلاف بین ترامپ و اعضای کابینه عنوان می‌کنند.

رئیس جمهوری آمریکا که هنوز تصمیم به اخراج سشنز نگرفته است، روز چهارشنبه در صفحه توئیتر خود بار دیگر به انتقاد از وی پرداخت و گفت: چرا وزیر دادگستری، اندرو مک‌کیب سرپرست اف.بی.آی را که از جمله دوستان کومی (رئیس سابق این اداره) بوده و مسئولیت تحقیقات درباره هیلاری کلینتون را بر عهده داشته، با فرد دیگری جایگزین نکرده است؟

هیلاری کلینتون رقیب دمکرات ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال گذشته بود که اتهام استفاده وی از یک ایمیل شخصی در زمان تصدی وزارت امور خارجه آمریکا، جنجال آفرید.

ترامپ در ادامه توئیت خود نوشت: این در شرایطی است که مک‌کیب 700 هزار دلار از کلینتون و نمایندگانش برای شرکت همسرش در انتخابات دریافت کرده بود! باید ریشه‌ها را خشکاند!

همسر مک‌کیب در سال 2015 از جانب حزب دمکرات، نامزد شرکت در انتخابات سنای آمریکا برای تصدی یکی از کرسی‌های ایالت ویرجینیا شده بود.

ستاد انتخاباتی وی در آن زمان رقمی بالغ بر 200 هزار دلار از حزب دمکرات و 450 هزار دلار از « تری مک‌اولیف» فرماندار ویرجینیا و از جمله معتمدان کلینتون دریافت کرده بود.

گفتنی است ریشه اختلاف ترامپ و وزیر دادگستری دولت آمریکا به اسفند ماه گذشته و زمانی برمی‌گردد که سشنز در سنای آمریکا به دروغ مدعی شد که در جریان رقابت‌های انتخاباتی، هیچ دیداری با مقام‌های روسی نداشته است.

بعدها رسانه‌ها به نقل از مقام‌های امنیتی فاش کردند که وی دستکم دوبار میزبان «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا بوده است.

این رسوایی، ضربه سختی به دولت ترامپ آن هم پس از استعفای «مایکل فلین» مشاور ارشد وی به اتهامی مشابه بود.