ارتش سوریه در ادامه عملیات موفق خود در جنوب شهر حلب، توانست عملیات گروههای مسلح عضو ائتلاف جیش الفتح را در نطفه سرکوب کند.

ارتش موفق شد امروز صبح، «تلة بازو» را تحت کنترل درآورد تا مسیر تردد تروریست‌ها از جنوب به مناطقی مانند راشدین و مدرسة الحکمه را راحت‌تر زیر آتش بگیرد.

روز گذشته نیز مقر پدافند هوایی در مجاورت تل بازو تحت کنترل ارتش سوریه درآمده بود.

عملیات امروز صبح ارتش سوریه در محور تلة البازو، عملیات پیشدستانه علیه تروریست‌ها در جنوب حلب بود. قرار بود تروریست‌ها از این محور عملیات جدیدی را آغاز کنند و بعد از آن از محور جنوب غرب عملیات برای شکستن محاصره آغاز شود، اما عملیات ارتش سوریه آن را در نطفه خفه کرد.

تعداد افراد مسلحی که قرار بود عملیات را آغاز کنند، حدود 1200 نفر تخمین زده میشود حال آنکه تروریست‌ها در عملیات اواسط تابستان که با هدف شکستن محاصره حلب انجام دادند با 3 تا 4 هزار نفر آغاز شد و شکست خورد.

در عملیات تابستان تمرکز تروریست‌ها و نقطه اتکا و قوت آنان روی انتحاری‌های عناصر گروهک «الحزب الترکستانی» یا «جندالاقصی» بود حال آنکه در عملیات جدید، این گروهها حضور ندارد.

گروه احرار الشام، قوی‌ترین متحد «جبهة النصره» در ائتلاف جیش الفتح، هنوز به تعداد کافی از گروهک نورالدین زنکی که می‌خواهد هدایت عملیات را بر عهده داشته باشد، از حیث نیروی انسانی، پشتیبانی نکرده است.

در کنار این مسئله، نیروی هوایی ارتش سوریه و روسیه، تحرکات تروریست‌ها در جنوب حلب و جنوب غرب آن را زیر آتش گرفته‌اند و هنوز تروریست‌ها که گفته میشد موشک‌های ضدهوایی دریافت کرده‌اند، واکنشی به این حملات هوایی نشان نداده‌اند.

طی یک هفته گذشته گروههای مسلح اعلام کرده بودند که بزودی از محور جنوب و جنوب غربی شهر حلب، عملیات بزرگ جدیدی را برای شکستن محاصره ارتش سوریه بر محلات شرقی حلب را آغاز خواهند کرد.