شاهدان از پرواز جنگنده ها و بالگردها بر فراز آسمان آنکارا پایتخت ترکیه خبر دادند.  شبکه خبری «آی‌24» از استقرار گسترده نیروهای نظامی در آنکارا و استانبول خبر داده است. همه پروازها از فرودگاه آتاتورک کنسل شد.

خبرگزاری رویترز گزارش داد: ارتش ترکیه در بیانیه ای اعلام کرد ارتش کنترل اوضاع را به دست گرفته است.

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: نخست وزیر ترکیه با محکوم کردن کودتای نافرجام گروهی از افسران ارتشی کشورش اعلام کرد این افراد بهای سنگینی پرداخت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شبکه تلویزیونی ان تی وی ترکیه تصاویری از استقرار تانک ها را در ورودی فرودگاه آتاتورک استانبول نشان داد.

پیش از این گزارش هایی درباره شنیده شدن صدای تیراندازی در پایتخت ترکیه منتشر شده بود. در استانبول نیز مقامات ترکیه دو پل اصلی بین دو بخش آسیایی و اروپایی این شهر را بستند. 

شبکه تلویزیونی المیادین هم به نقل از رسانه های ترکیه از بسته شدن پل های بوسفور و سلطان محمد الفاتح در استانبول ترکیه خبر داد.

شنیده ها از سقوط تلویزیون ترکیه و فرودگاه استانبول خبر می دهند. شبکه‌های اجتماعی توئیتر، فیسبوک و یوتیوب در ترکیه فیلتر شدند.

افسران فتح الله گولن قصد کودتا داشتند/ پرواز جنگنده ها و هلکوپترهای نظامی/ شنیده شدن صدای تیراندازی+تصاویر

افسران فتح الله گولن قصد کودتا داشتند/ پرواز جنگنده ها و هلکوپترهای نظامی/ شنیده شدن صدای تیراندازی+تصاویر

افسران وابسته به فتح الله گولن قصد داشتند در آنکارا کودتا کنند.

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: نخست وزیر ترکیه اعلام کرد هیچ چیز مردمسالاری را در ترکیه تهدید نمی کند و مردم باید آرامش خود را حفظ کنند.

رسانه های خبری از مستقر شدن یگانی از ارتش ترکیه در مدخل پل «بوسپوروس» و مسدود شدن مسیر حرکت خودروها خبر دادند. علت این اقدام ارتش هنوز مشخص نیست. 

برخی رسانه ها نیز از پرواز جت های جنگنده و هلیکوپترهای ارتش بر فراز آسمان آنکارا به پرواز خبر داده‌اند. شهر حالت اضطراری دارد.