به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ آسوشیتدپرس نوشت: «اشتون کارتر» وزیر دفاع و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز دوشنبه به تشریح نحوه استفاده پنتاگون از کارزار سایبری تهاجمی جدید در عملیات نظامی علیه داعش در عراق پرداختند.


کارتر به خبرنگاران گفت: وقتی ما از طریق سایبری یا سایر شیوه ها، وسایل ارتباطی داعش را مختل می کنیم، گاهی اوقات آنها را به سمت استفاده از سایر وسایل سوق می دهیم. در برخی مواقع شنود سایر وسایل برای ما آسان تر است.

مقامات آمریکا هفته پیش به آسوشیتدپرس گفتند که عملیات سایبری علیه داعش را شدت بخشیده اند. 

این عملیات شامل تلاش های فرماندهی سایبری آمریکا در «فورت مید» مریلند برای جلوگیری از استفاده این گروه از اینترنت و رسانه های اجتماعی برای تبلیغ و انتشار تبلیغات با هدف جذب نیرو است. این عملیات می تواند آنها را به بازگشت به استفاده از فن آوری هایی مانند تلفن همراه برای برقراری ارتباط وادارد.

دانفورد نیز گفت که استفاده از رایانه در حملات، این امکان را به آمریکا می دهد تا به لحاظ فیزیکی و عملی، این گروه را منزوی و توانایی اش را برای فرماندهی و کنترل پیکارگرانش محدود کند. این نوع از تهاجم هماهنگ شده برای حمایت از نیروهای امنیتی عراق هنگام تلاش برای پس گرفتن موصل استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، عملیات نظامی مبتنی بر رایانه از سوی فرماندهی سایبری آمریکا اندکی پس از آن شروع شد که کارتر ماه گذشته به فرماندهان «فورت مید» گوشزد کرد به جنگ علیه داعش در جبهه سایبری سرعت بخشند.