به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سردار نعمان غلامی شامگاه چهارشنبه در همایش شکوه هجرت که در سالن اجتماعات دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه آزاد لرستان برگزار شد، اظهار داشت: فلسفه شکل‌گیری انقلاب اسلامی، اقامه عدالت، انصاف و کم‌ کردن فاصله‌های طبقاتی و رساندن پابرهنگان به جایگاه والا و ارزشمندی است که در نظام دینی دارند.

وی افزود: امروز همه‌کسانی که در بخش‌های مختلف نظام کار می‌کنند باید تلاش کنند تا از ایجاد شکاف میان مستضعفین و بخش‌های مدیریتی جلوگیری کنند که لازمه انجام این کار دردمند بودن افراد است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور عنوان کرد: هنگامی‌ که مجموعه بسیج سازندگی در سال 79 فعالیت خود را در کشور آغاز کرد، مقام معظم رهبری، فلسفه شکل‌گیری آن را حضور جوانانی در مناطق محروم، برای گره‌گشایی از کار محرومان در حد توان و نیز پیام‌رسانی فریاد مستضعفان بوده است.

وی با بیان اینکه لرستان نسبت به سایر استان‌های کشور از مشکلات و محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد، بیان کرد: در استان لرستان توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فراوانی وجود دارد که می‌طلبد یک حرکت جهادی، انقلابی و بسیجی برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها، در راستای حل مشکلات استان شکل بگیرد.

غلامی تصریح کرد: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسیده بود، محرومیت‌های زیادی در تمام نقاط کشور وجود داشت و با اینکه جهاد سازندگی با شتاب فراوان در جهت محرومیت‌زدایی و ایجاد زیرساخت‌ها تلاش‌های زیادی کرده، اما هم‌چنان می‌بینیم که سطح زندگی مردم در برخی از مناطق کشور، در تراز آن چیزی که موردنظر انقلاب بوده، نیست.

وی خاطرنشان کرد: دشمن پس از پیروزی انقلاب، جنگ را به ما تحمیل کرد تا منابع کشور صرف آبادانی و رفع شکاف‌های محرومیتی نشود اما خوشبختانه با حضور آگاهانه مردم آن خطری که برای ریشه‌کنی انقلاب ایجادشده بود و بدین شکل ایرانیان به ملتی ممتاز و الگو در جهان تبدیل شدند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: خطر جدی برای کشور ما این است که به مشکلات مردم رسیدگی نشود، نگاه به محرومان در دانشگاه‌ها جایی نداشته باشد و توجه به موضوعات حاشیه‌ای، ایجاد تنش و اختلاف ما را از توجه به نیازهای مستضعفان بازدارد.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری اردوهای جهادی، ایجاد احساس مسئولیت در نسلی است که آینده کشور را در دست دارد، اظهار داشت: امروز باید با همان همتی که در دوران دفاع مقدس داشتیم، در زمینهٔ محرومیت‌زدایی و مقاومت در برابر جنگ اقتصادی دشمن تلاش کنیم.

غلامی افزود: همان ایمانی که در دوران دفاع مقدس، عامل خلق حماسه‌های متعدد شد، امروز نیز باید به‌عنوان موتور محرکه اقتصاد مقاومتی در همه افراد جامعه وجود داشته باشد تا بتوانند در عرصه تولید، شکوفایی اقتصادی  بهبود معیشت مردم نقش‌آفرینی کنند.

وی عنوان کرد: جوانان ما که در عرصه‌های پیچیده علمی افتخارآفرینی می‌کنند، قطعاً می‌توانند با ارائه مشاوره‌های کاربردی برای ایجاد اشتغال در جامعه نقش‌آفرینی کنند، زیرا افراد زیادی در جامعه وجود دارند که به این مشاوره‌ها نیاز دارند و نمی‌دانند باید از کجا شروع کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه نسل جوان دانشجو و تحصیل‌کرده می‌تواند کانون مدیریت و مقابله با جنگ اقتصادی باشد، بیان کرد: موفق‌ترین کارآفرینان در کشور، کسانی هستند که کمترین تسهیلات و منابع را دریافت کرده‌اند، اما به دلیل دانش و مهارتی که داشته‌اند با همان سرمایه اندک خود نیز به نتیجه رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه مشکل ما این است که ارتباط دانشگاه با صنعت ضعیف است، تصریح کرد: دانشگاه‌های لرستان باید مشکلات بخش کشاورزی، صنعت و حوزه کارآفرینی را از دستگاه‌ها جویا شوند و در حوزه خود در راستای رفع آن مشکلات تلاش کنند.

غلامی خاطرنشان کرد: باید استان لرستان از کشاورزی سنتی عبور کند و به کشاورزی مکانیزه روی آورد و این کار نیازمند انجام اقدامات ترویجی است، بسیج این آمادگی را دارد که نیروهای متخصص خود را در حوزه‌های مختلف از جمله کشاورزی برای انجام فعالیت‌های ترویجی در اختیار مردم قرار دهد.

وی با بیان اینکه همه بخش‌های بسیج، امتداد مردمی دستگاه‌ها هستند، گفت: برای مقابله با جنگ اقتصادی به همراهی همه مردم نیاز داریم، لازم است که در روستاهای ما کارگاه‌های تولیدی کوچک راه‌اندازی شود و مردم به فعالیت‌های تولید محور روی بیاورند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: سازمان بسیج هزار میلیارد تومان اعتبار را از محل بانک مهر اقتصاد با سود 18 درصد در اختیار استان‌ها قرار می‌دهد تا به راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی بپردازند ولی لازم است که یک جریان انقلابی و دلسوز پشت این کار قرار بگیرد تا مانع از هدر رفت این منابع شود.

وی افزود: بنا داریم امسال در کشور با اختصاص هزار میلیارد تومان تسهیلات، احداث 45 هزار واحد تولیدی کوچک را در دو حوزه امنیت غذایی و صنایع تبدیلی در دستور کار قرار دهیم که پیش‌بینی می‌شود با احداث این واحدهای تولیدی، برای 70 هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد شود.

غلامی عنوان کرد: اگر فضای تولید در کشور جدی گرفته شود و منابع مردم در عرصه تولید قرار بگیرد، در کوتاه‌ترین زمان، کشور از رکود تورمی خارج می‌شود.

وی بیان کرد: دشمن می‌خواهد کشور ما به بازار مصرفی برای تولیدات آن‌ها تبدیل شود و مانع از شکل‌گیری رویکرد استقلال‌طلبانه شود که اگر این هدف دشمن به نتیجه برسد و به مشکلات مردم رسیدگی نشود، مردم از نظام فاصله می‌گیرند و این‌یک تهدید جدی برای نظام است.