این اعداد طلایی از کجا آمده اند؟ قیمت نفت در گذر زمان، متناسب با رخدادها و پدیده‌های سیاسی - اجتماعی جهانهمواره در حال نوسان و تغییر است و این درحالی صورت می‌گیرد که قیمت هر بشکه نفت مبین ارزش حقیقی آن نیست و فقط عددی در معاملات است؛ فلذا ارزش هر بشکه نفت باید با کالایی که ارزش عمومی‌تر دارد مقایسه شده و ارزش‌گذاری حقیقی شود. برای نمونه ارزش یک بشکه نفت ۱۰ دلاری در دهه هفتاد می‌تواند معادل یک بشکه نفت ۱۲۰ دلاری در دهه ۹۰ باشد.

حال چه کالایی ارزش واقعی‌تر فروش نفت را نشان می‌دهد؟ پاسخ «طلا» است؛ برای نمونه با مجموع نفت فروخته‌شده در طول ۸ سال ریاست جمهوری سید محمد خاتمی (از سال ۷۶ تا ۸۴) می‌توان ۱۹۶۵۲ تن طلا (در زمان خود) و با مجموع نفت فروخته‌شده در طول ۸ سال ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد می‌توان ۱۹۹۹۶ تن طلا (در زمان خود) خرید.

با توجه به این محاسبات این سوال مطرح است که این حجم از طلا در طول این سال‌ها صرف چه اموری شده است؟ در دوران خاتمی به اذعان گزارشات منتشره بخشی از این پول صرف سازندگی و بخش اعظمی صرف امورات سیاسی و پرورش روشن‌فکران غرب‌زده شده و در دوران احمدی‌نژاد بخش اعظمی از این پول صرف سازندگی‌هایی بزرگ و شکوفایی‌های اقتصادی از جمله مسکن مهر،‌ طرح هدف‌مندی یارانه‌ها و تسویه بدهی دولت ... شده است.

حالا چه کسی خیانت کرده است؟ قطعا اصلاح‌طلبان، زیرا آن‌ها در زمان زمام‌داری یک‌بار جیب مردم را زدند و اکنون در حال مظلوم نمایی هستند؛ از همین رو تلاش می‌کنند افکار عمومی را با عبارتی همچون «ما مملکت را با نفت ۱۰ دلاری اداره کردیم» فریب دهند. جالب است بدانید رشد اقتصادی ۴ ساله اول دولت خاتمی ۳٪ و ۴ ساله اول دولت احمدی‌نژاد ۶٪ بوده است.

اطلاعات تکمیلی | http://rajanews.com/detail.asp?id=161930
جدول فروش نفت و طلا | http://namehnews.ir/fa/news/33338
جدول رشد اقتصادی | http://bit.ly/Roshd_D7v9
فساد دولت‌های خاتمی | http://bit.ly/FesadKhatami