به گزارش پارس به نقل از تسنیم، سید علی اسد ظهر پنج شنبه در پنجمین جلسه کمیته تخصصی کارگروه زلزله و لغزش لایه های زمین، ضرورت های حوزه راه و شهرسازی در وقوع حوادث علی الخصوص زلزله و مواقع بحران را مورد بررسی قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با قدردانی از تلاش های همه اعضای کارگروه از مازندران به عنوان یک استان ویژه و استراتژیک در منطقه یاد کرد و افزود: از آنجا که مازندران بر روی کمربند زلزله خیزی قرار داشته و گسل البرز - خزر از آن می گذرد باید مطالعات جدی و دقیقی در خصوص مطالعه زمین و جنس خاک، لرزه خیزی، تحلیل خطر زلزله، مطالعات ژئوتکنینک، ژئوفیزیک، مایکروترمرها و مواردی از این دست داشته باشیم.

اسد گفت: پیش از بروز زلزله لازم است آسیب پذیری ساختمانهای شهری و شریان های حیاتی از قبیل خیابان ها، پل ها، ساختمان ها امداد رسان و مورد مطالعه قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه تهیه سناریوهای امداد و نجات قبل از وقوع بلاهای طبیعی امری مهم و ضروری است اظهار کرد: عملیات اجرایی ریز پهنه بندی لرزه ای پروژه ای بوده که موضوعات مذکور در آن بررسی شده و خروجی آن برای مهندسلت، شهرداری، شهرسازان و دستگاه های شهرداری، آب برق گاز قابل استفاده خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خواستار حضور مسولان سازمان نظام مهندسی در کارگروه تخصصی زلزله و نظارت مهندسان این سازمان بر اجرای پروژه های ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه شد.

شهرهای بابل، ساری و رامسر نیز از جمله شهرهایی هستند که مطالعات اجرای ریزپهنه بندی خطر زمین لرزه در آنها در حال انجام است.