به گزارش پارس به نقل از مهر، ۲۷ بهمن سال گذشته فردی با مراجعه به کلانتری ۱۱۷ جوادیه راه آهن اعلام کرد که در منطقه جوادیه راه آهن - ده متری اول، دو نفر موتورسوار اقدام به قاپیدن کیف دستی حاوی یک رشته گردنبند طلای متعلق به همسرش به همراه ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد داخل کیف کرده و متواری شده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع" کیف قاپی" و به دستور شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای ناحیه ۲۷ تهران، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در حال بازگشت از مراسم عروسی یکی از بستگان بودیم. پس از خروج از تالار، همسرم طلاهایش را به من داد و من نیز آنها را در داخل کیف دستی گذاشتم. به همراه دیگر اعضای خانواده قصد عبور از خیابان را داشتیم که ناگهان یک دستگاه موتورسیکلت با دو سرنشین از کنار من عبور کرد و سرنشین عقب آن، در یک لحظه اقدام به کشیدن کیف دستی ام کرد. دزدان بلافاصله پس از سرقت کیف حاوی رشته گردنبند، مدارک شناسایی، چندین کارت عابر بانک، مدارک شناسایی، گوشی تلفن همراه و ۵۰۰ هزار تومان وجه نقد، از محل متواری شدند.

با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان با بررسی سرقت های مشابه انجام شده و چهره نگاری های به عمل آمده اطمینان پیدا کردند که تمامی سرقت ها از سوی یک گروه از سارقین و به صورت حرفه ای انجام شده، بگونه ای که بسیاری از مالباختگان پس از خروج از مراکز تجاری و شعبات بانکی محدوده بازار تهران مورد سرقت قرار گرفته بودند.

با توجه به شیوه و شگرد سارقین در شناسایی مالباختگان و سرقت اموال و وجوه نقد از آنها، کارآگاهان به بررسی تصاویر دوربین های مداربسته بانکی مراکز تجاری و شعبات بانکی محل تردد مالباختگان پرداخته و در سلسله اقدامات خود موفق به شناسایی تصویر یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی به نام سعید ۲۳ ساله شدند.

با شناسایی" سعید" به عنوان یکی از اعضای گروه و در حالیکه وی آخرین بار و پس از آزادی از زندان متواری شده بود، سرانجام وی از سوی کارآگاهان پایگاه هفتم دستگیر و در تحقیقات اولیه دو عضو دیگر گروه به نام های" رسول. د" ۲۴ ساله و" نادر. ن" ۳۳ ساله را معرفی کرد.

در ادامه تحقیقات و با شناسایی محل تردد متهمان در قهوه خانه ای در منطقه جوادیه راه آهن، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت اما مشخص شد که رسول و نادر، پس از اطلاع از دستگیری سعید از این محل متواری شده اند.

اقدامات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه متهمان و دستگیری دو عضو دیگر گروه ادامه داشت تا اینکه با ثبت مشخصات متهمان در سیستم جامع پلیس، کارآگاهان پایگاه هفتم آگاهی متوجه شدند که رسول هنگام کیف قاپی دستگیر شده است. بلافاصله رسول به پایگاه هفتم منتقل و در تحقیقات، مخفیگاه سرکرده گروه - نادر - را در منطقه اتابک معرفی کرد. با شناسایی مخفیگاه نادر در منطقه اتابک، این محل تحت مراقبت های پلیسی قرار گرفت و نادر نیز اواخر تیرماه دستگیر و به پایگاه هفتم پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در ادامه اعلام این خبر با اشاره به سوابق متعدد متهمان در ارتکاب جرایم مختلف کیف قاپی، موادمخدر و سرقت منزل، گفت: هر سه متهم پرونده از مجرمان سابقه داری هستند که بارها به اتهام جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده اند.

وی با اشاره به اعترافات متهمان گفت: متهمان پس از دستگیری به دهها فقره کیف قاپی و گردنبندقاپی در محدوده بازار، نازی آباد، جوادیه راه آهن، راه آهن، مولوی و… اعتراف کرده اند که با بررسی شکایات مشابه، تاکنون تعدادی از مالباختگان شناسایی و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان خبر با دعوت از مالباختگان گفت: از تمام مالباختگانی که طی شش ماه گذشته و به ویژه در محدوده بازار تهران و مناطق مرکزی و جنوب تهران مورد سرقت به ویژه گردنبند قاپی، کیف قاپی، سرقت گوشی تلفن همراه و… قرار گرفته اند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایاگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان پانزده خرداد _ میدان ارگ مراجعه کنند.