سرهنگ ابراهیم ملاشاهی گفت:در پی وصول خبری مبنی بر قتل مردی ۳۵ ساله در آذر ماه سال ۹۵ با ضربات چاقو در یکی از محلات شهرستان زاهدان و اطلاع از مخفی شدن قاتل فراری به همراه همدستانش در شهرستان چناران خراسان رضوی، شناسایی و دستگیری متهمان به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. 

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی پس از انجام کار اطلاعاتی و تحقیقات همه جانبه و با اقدامات پلیسی، هویت متهمان فراری را که در شهرستان زاهدان دست به قتل زده و متواری شده بودند و هم اکنون در شهرستان چناران زندگی می‌کنند، را بدست آورده و مورد شناسایی و مراقبت قرار دادند. 

سرهنگ ملاشاهی ادامه داد: ماموران با هماهنگی مقام قضائی، متهم اصلی را در مخفیگاهش در چناران دستگیر کرده و در بازجوی‌های به عمل آمده متهم به جرم خود با همدستی سه نفر دیگر از دوستانش اعتراف و در یک عملیات ضربتی همدستان این قاتل نیز دستگیر شدند. 

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متهم اصلی این پرونده انگیزه خود از قتل را اختلافات شخصی عنوان کرد، خاطرنشان کرد: همکاری و همراهی شهروندان با پلیس در بدست آمدن موفقیت در ماموریت‌های مختلف پلیس تاثیرگذار است و بدون شک بخش مهمی از توفیقات پلیس مرهون همکاری مردم با پلیس بوده است. 

گفتنی است متهمان این جنایت هولناک پس از تشکیل پرونده مقدماتی به مراجع قضائی معرفی شدند.