سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در خصوص اقدامات این وزارتخانه برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: برای اربعین ستادی با محوریت وزارت کشور تشکیل و تقسیم کار شده امسال مطمئننا استقبال بیشتر از سال های قبل است و این خاصیت عاشورا و فرهنگ عاشورایی است.

 

وی ادامه داد: آمادگی ما امسال برای خدمت رسانی بیشتر است و اقدامات از سوی ستاد اربعین اعلام می شود البته از طرف وزارت بهداشت، همه خدمات بهداشتی و درمانی با محوریت اورژانس انجام می شود.

 

هاشمی با اشاره به اهمیت رعایت نکات بهداشتی اظهار داشت: در خصوص بهداشت برنامه های مفصلی برای نظارت خدمات ارائه شده مانند آشامیدنی و اغذیه ای که بین راه توزیع می شود و رعایت بهداشت در مکان های استراحت زائران، باید استانداردها رعایت شوند.

 

وزیر بهداشت گفت: اولویت ما کمک به مجموعه پزشکی خود کشورهایی است که تحت حملات هستند و ما ترجیح می‌دهیم همه امکانات برای خود آنها فراهم شوند به جز یمن سایر کشور دستگاه بهداشت و درمان خیلی خوبی دارند و در طول پنج سال گذشته وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.

 

هاشمی با اشاره به موانعی که برای انتقال بیماران به داخل کشور وجود دارد گفت: ظالمان و مهاجمان که مردم بی‌پناه را مورد حمله قرار داده‌اند موانعی را در این زمینه ایجاد کرده‌اند، در کشوری مانند یمن هیچ راهی برای کمک وجود ندارد و متاسفانه صلیب سرخ جهانی اقدام موثری انجام نمی‌دهد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر صلیب سرخ جهانی بقیه مدعیان حقوق بشر و دستگاه‌هایی مانند سازمان ملل که خود مسئولیت‌هایی در این زمینه دارند حداقل شرایطی را برای درمان کودکان، خانم ها و سالمندان که زیر بمباران وحشیانه قرار دارند فراهم نمی‌کند اما اگر این بیماران اعزام شوند ما حتما به آنها کمک می‌کنیم.