غلامرضا کیانی درباره آزمون جامع پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش افزود: نام اصلی این آزمون، ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای  مشهور به «اصلح» است.

وی ادامه داد: از این پس همه کسانی که طبق قانون متعهدین خدمت وزارت آموزش و پرورش به عنوان دانشجوی کارشناسی پیوسته وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند و همچنین متقاضیانی که از طریق ظرفیت ماده ۲۸ اساس‌نامه دانشگاه فرهنگیان ، در دوره‌های کوتاه مدت این دانشگاه شرکت می‌کنند، پس از طی دوره مهارت آموزی مربوط به حرفه معلمی در ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای شرکت می‌کنند که شامل بخش فرهنگی، بخش کارورزی، بخش آزمون کتبی ،دانشی و عملکردی خواهد بود.

معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: آزمون کتبی که برای مهارت آموزان ماده ۲۸ در روز چهارشنبه ۱۰/۶/۹۵ در ۱۴ حوزه آزمونی برگزار می گردد، از ۲ بخش ۴ گزینه‌ای و عملکردی (تشریحی) تشکیل شده است.

وی ادامه داد: آزمون کتبی عملکردی یا همان تشریحی، آزمونی است که سوالات مسأله محور دارد و توان تحلیل، ارزشیابی و طراحی واحد یادگیری شرکت کننده را می‌سنجد. این سؤالات بسته به این که شرکت کنندگان، مهارت آموز کدام یک از رشته های چهارده گانه باشند؛ متفاوت است.

کیانی تصریح کرد: اطلاع رسانی‌ آزمون در پورتال معاونت نظارت دانشگاه انجام شده و شرکت کنندگان ملزم هستند از طریق همین پورتال کارت شرکت در آزمون را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: در نهایت براساس اعلام نتایج امتحان کتبی چهارشنبه و ارزیابی کار فرهنگی و کارورزی در قالب تدریس خرد که قبلا انجام شده است، مهارت‌آموزان صلاحیت حرفه‌ای موقت و یا دائم را کسب می‌کنند.

معاون نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان درباره محل آزمون نیز بیان کرد: همان طور که قبلا اعلام کردیم، در برخی رشته محل ها در بعضی از استان ها افراد بسیار معدودی (حتی در حد ۱ نفر) وجود دارند، و با توجه به این که امکان و الزام برگزاری آزمون در کل کشور برای این دانشگاه وجود ندارد، جهت رعایت شرایط شرکت کنندگان تمام تلاش مجموعه بر این بوده که مهارت آموزان برای شرکت در آزمون به نزدیک‌ترین محل ممکن مراجعه نمایند.

کیانی افزود: ما در مجموع حدود  ۲هزار و ۸۵۰ نفر شرکت کننده در آزمون داریم که در ۲۰ استان کشور تحصیل کرده اند.