در مورخه 15 مرداد ماه سال 92 فردی با مراجعه به کلانتری 133 شهرزیبا به مأمورین اعلام داشت که پسرش بنام "امید"  (22 ساله) از خانه خارج شده بود که پس از چند ساعت افرادی ناشناس با من تماس گرفته و جهت آزادی پسرم ، درخواست پول کردند . 

پرونده در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "آدم ربایی" و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 
راز قتل فوتبالیست معروف تیم سایپا فاش شد/جزییات جنایت‌ آدمکش‌های افغان + تصاویر
اظهارات پدر امید : 
پدر امید پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی در اظهاراتی به کارآگاهان گفت : " پسرم بنام امید ( 22 ساله ) با خودرو پراید سفید رنگش به شماره انتظامی ایران 33 - *** ص 19  از خانه خارج شده بود که چند ساعت پس از آن فردی ناشناس از طریق گوشی تلفن همراهم با من تماس گرفت و در ازای آزادی پسرم درخواست مبلغ 10 میلیون تومان کرد ؛ بنده نیز که در آن شرایط تنها به فکر نجات دادن پسرم بودم ، این پول را به حساب درخواستی آنها واریز کردم اما تاکنون خبری از پسرم نشده است " . 
پدر امید در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "پسرم دانشجو است و همزمان دارای سابقه ورزش حرفه ای در رشته فوتبال و بازی در تیم امید کشور است و در حال حاضر نیز در رده تیم جوانان باشگاه سایپا بازی می کند " .
کشف جسد امید : 
در مورخه 16/05/1392 ، چند تن از اهالی محله ی زمان آباد واقع در منطقه خاوران ، در زمان مراجعه به چاه آب جهت انجام کار کشاورزی با جسد حلق آویز شده جوانی در داخل چاه آب روبرو شدند ؛ بلافاصله موضوع به کلانتری محل اعلام ، در ادامه خبر کشف جسد به تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع داده شد . 
در همان بررسی اولیه توسط تیم تشخیص هویت ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول ابتدا بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده و قاتل یا قاتلین پس از ارتکاب جنایت اقدام به انتقال جسد به داخل چاه آب نموده و از محل متواری شدند . 
راز قتل فوتبالیست معروف تیم سایپا فاش شد/جزییات جنایت‌ آدمکش‌های افغان + تصاویر
همزمان با کشف جسد جوان ناشناس در داخل چاه آب ، در فاصله ای چند صد متری از محل کشف جسد ، یک دستگاه خودرو سواری پراید سفید رنگ به شماره انتظامی ایران 33 - *** ص 19 کشف شد که آثار متعدد خون بر روی صندلی راننده ی آن کاملا مشهود بود ؛ با بررسی ارکان هویتی خودرو ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اطلاع پیدا کردند که خودرو مذکور دارای سابقه در اداره یازدهم پلیس آگاهی و متعلق به جوانی بنام "امید . د" است . 
با توجه به دلایل بدست آمده ، اعضای خانواده امید . د به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ و با مشاهده تصاویر تهیه شده از صحنه جنایت ، موفق به شناسایی جسد متعلق به  "امید . د" شدند . 
تحقیقات پلیسی : 
کارآگاهان اداره دهم با بررسی تراکنش مالی حساب بانکی اعلام شده از سوی آدم ربایان جهت واریز پول ، نهایتا موفق به شناسایی فردی افاغنه بنام "نوید . ت" شدند ؛ در تحقیقات از این شخص ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که نوید در زمینه انتقال پول افاغنه ی مقیم ایران به کشور افغانستان فعالیت می کند ؛ "نوید . ت" در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : "چندی پیش یکی از افاغنه بنام عبدالله . م ، با واریز مبلغ 10 میلیون تومان به حساب بنده از من درخواست کرد تا این پول را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کنم و من نیز طبق روالی کاری خود و در ازای دریافت کارمزد ، این مبلغ را به حسابی در کشور افغانستان منتقل کردم و هیچ اطلاعی از جنایت ندارم " . 
با شناسایی عبدالله . م ( 57 ساله ) و بررسی سوابقش مشخص شد که وی یکی از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در زمینه ارتکاب جرایم مختلف از جمله شرارت ، سرقت مسلحانه و سرقت های بعنف می باشد . 
راز قتل فوتبالیست معروف تیم سایپا فاش شد/جزییات جنایت‌ آدمکش‌های افغان + تصاویر
با شناسایی مخفیگاه "عبدالله . م" در منطقه شوش ، کارآگاهان به این محل مراجعه و در تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که عبدالله . م همزمان با انتقال پول و وقوع جنایت ( قتل امید . د ) از ایران متواری شده است . 
شناسایی عبداالله . م در پرونده جنایت فروش عتیقه های قلابی : 
در پی وقوع دو فقره قتل مشابه که طی آن دو نفر در زمان خرید سکه های عتیقه به قتل رسیده بودند ، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که هر دو جنایت توسط گروهی خاص از مجرمین افاغنه انجام شده است .
در پرونده جنایت اول ، در ساعت 18:30 ، 27 آبان ماه سال 94 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره قتل در داخل یک مجتمع تجاری در خیابان شریعتی - بلوار صبا - خیابان کریمی به کلانتری 101 تجریش اعلام شد ؛ با حضور عوامل کلانتری و تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم و بررسیهای اولیه مشخص شد مقتول بنام "جمشید . ص" ( 45 ساله ) در محل کارش و طی معامله سکه های عتیقه با چند افاغنه - به ارزش تقریبی 130 میلیون تومان - طی یک درگیری و بر اثر ضربات چاقو مصدوم ، به بیمارستان منتقل و نهایتا فوت می نماید . 
در پرونده جنایت دوم ، در ساعت 19:15 ،  30 دی ماه سال 94 از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 وقوع یک فقره قتل در طبقه سوم یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان پاسداران - خیابان گلستان پنجم - خیابان بنی فاطمه به کلانتری102 پاسداران اعلام شد ؛ با حضور عوامل کلانتری و اکیپ بررسی صحنه قتل اداره دهم و بررسیهای اولیه مشخص شد مقتول بهمراه یکی از بستگانش بنام مهدی ( 42 ساله ) ، جهت خرید عتیقه به آدرس مذکور مراجعه کرده است که طی درگیری نامبردگان با فروشندگان عتیقه که اتباع افغانی بوده اند ، با ضربات چاقو و چوب مجروح و "مجید . قبادی" (40 ساله) در دم فوت کرده و مهدی  نیز مجروح به بیمارستان منتقل می شود و ضاربین نیز با سرقت مبلغ120 میلیون وجه نقد از محل متواری شدند . 
با وقوع دو فقره جنایت مشابه در قالب فروش سکه های عتیقه و در بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته پیش بین شده در ساختمان محل وقوع یکی از این دو جنایت ، کارآگاهان موفق به شناسایی تصویر متهم متواری پرونده قتلِ "امید . د" شدند ؛ همچنین در بررسی تصاویر دوربین های مداربسته و شناسایی شکرالله . م ( 39 ساله ) توسط همکارانِ قربانی جنایت خیابان شریعتی ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که این شخص از چندی پیش بعنوان نیروی خدماتی در شرکت محل کار مقتول (جمشید . ص ) مشغول بکار شده و همزمان با وقوع جنایت ناپدید شده است . 
عملیات دستگیری متهمین جنایتکار : 
با توجه به اطلاعات دقیق بدست آمده در خصوص مشخصات دو عضو این گروه از مجرمین بنام های "عبدالله" و "شکرالله" ، کارآگاهان با انجام اقدامات پیچیده پلیسی اطلاع پیدا کردند که این دو نفر بهمراه تعدادی دیگر از مجرمین افاغنه قصد دارند تا بار دیگر و به همان شیوه فروش سکه های عتیقه اقدام به سرقت و به احتمال بسیار زیاد ارتکاب جنایتی دیگر نمایند . 
با شناسایی خریدار سکه های طلا در منطقه پیروزی ، این شخص پس از اطلاع از هویت واقعی فروشندگان سکه های طلا صراحتا عنوان داشت که قصد داشته تا در ازای پرداخت مبلغ 130 میلیون تومان اقدام به خرید تعداد 500 سکه طلای عتیقه از متهمین نماید . 
با توجه به اطلاعات دقیق بدست آمده در خصوص محل تردد متهمین در داخل پارکی در خیابان شریعتی ، این محل تحت مراقبت نامحسوس کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت ؛ در مورخه 13/12/1394 و با حضور سه عضو گروه سارقین جنایتکار ، عملیات دستگیری متهمین توسط کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به مرحله اجرا گذاشته شد اما هر سه متهم با استفاده از شمشیر و قمه قصد متواری شدن از محل را داشتند که یک نفر از متهمین بنام جلال ( 27 ساله ) در حین اقدام به فرار مورد اصابت گلوله کارآگاهان قرار گرفت و پس از انتقال به بیمارستان فوت کرد ؛ در زمان دستگیری دو متهم دیگر بنام های "غلام . س" و "سخی . م" ، کارآگاهان علاوه بر دستگیری این دو نفر موفق به کشف یک کیسه حاوی 500 سکه طلای عتیقه تقلبی شدند . 
با دستگیری دو عضو از این سارقین جنایتکار و خطرناک ، بلافاصله تحقیقات از آنها جهت شناسایی مخفیگاه عضو اصلی گروه ( عبدالله . م ) انجام و هر دو متهم پس از دقایقی انکار اولیه ارتباط با عبدالله صراحتا به سرکردگی عبدالله در ارتکاب سرقت ها منجر به جنایت اعتراف کردند . 
با شناسایی مخفیگاه "عبدالله . م" در محدوده میدان هروی ، کارآگاهان در عملیاتی غافلگیرانه اقدام به دستگیری عبدالله و همچنین شکرالله کرده و در بازرسی از مخفیگاه متهمین ، علاوه بر کشف وجوه نقد و اموال متعلق به یکی از قربانیان بنام "جمشید . ص" ، موفق به کشف دسته چک متعلق به دیگر قربانی پرونده بنام "مجید . ش" شدند ؛ "مهدی . ق" نیز که در پرونده جنایت خیابان پاسداران ( جنایتِ مورخه 30/10/1394 ) به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شده بود ، پس از حضور در اداره دهم اقدام به شناسایی هر چهار متهم پرونده کرد . 
راز قتل فوتبالیست معروف تیم سایپا فاش شد/جزییات جنایت‌ آدمکش‌های افغان + تصاویر
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبازه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام خبر دستگیری متهمین عنوان داشت : " در اقدامات پلیسی و تخصصی بعمل آمده در پرونده و با توجه شواهد و دلایل غیرقابل انکار ، ارتکاب جنایت و قتل "امید . د" توسط این گروه از متهمین محرز گردیده است " .
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، در پایان این خبر گفت : "با توجه به سوابق متعدد متهمین در ارتکاب جرایم خشن بویژه سرقت های تحت عنوان مسافر و شناسایی تعدادی دیگر از شکات و مالباختگان که تحت پوشش فروش سکه های عتیقه از سوی متهمین مورد سرقت وجوه نقد و ضرب و جرح شدید قرار گرفته و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگانی که توسط متهمین و به شیوه های مختلف مورد سرقت های بعنف ، تهدید به قتل ، زورگیری و ... قرار گرفتند ، دستور  انتشار بدون پوشش تصاویر هر چهار متهم از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگان دعوت می شود که در صورت شناسایی تصاویر متهمین به نشانی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .