پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- درصد استفاده از تلگرام از سه کشور دنیا در چهار ماهه اخیر روند رو به رشدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، بر اساس گزارشی که از شرکت تلگرام به دست آمده است در حال حاضر حدود 78.34 درصد کاربران این شبکه اجتماعی از ایران وارد آن شده اند.

همچنین پیش از این، روسیه با 5.02 درصد و ایتالیا به 1.5 درصد در رتبه های دوم و سوم قرار داشته و دارند.

در چهار ماهه اخیر نیز از مناطق تحت اشغال رژیم صهیونیستی و کشورهای آمریکا و عربستان سعودی ورود به تلگرام در حال افزایش است.

بررسی ها نشان می دهد که افزایش محسوس کانال های پرنوگرافی، ترویج وهابیت، هجمه به شیعه و اعتقادات اسلامی، ترویج سکس با کودکان و محارم و ترویج شایعه علیه نظام اسلامی که همگی با زبان فارسی و از کانال های تلگرامی است که از این سه منطقه ترویج و راهبری می شود.

در عین حال، پارس، مطلع شد؛ ارزیابی فنی- محتوایی یک نهاد غیر دولتی حوزه فضای مجازی درخصوص انعکاس رسانه ای ماجرای «خان طومان» نشان می دهد بیش از 5 هزار پست ظرف 48 ساعت درباره موضوع خان طومان در کانال ها و گروه‌های مختلف فضای مجازی عمدتاً گروه‌های مخالف جریان مقاومت گذاشته شده است.

بر اساس این ارزیابی فنی- محتوایی، یکی از اتفاقات مهمی که رهگیری شده این است که عربستان سعودی تولید محتوا به زبان فارسی را در تلگرام شروع از مدتی قبل شروع کرده و فعالیت قابل توجهی در این زمینه داشته است.

بخش فنی این گزارش نشان می دهد؛ در سیستم تلگرام، بخش قابل توجهی از این پست‌ها که رهگیری شده، انتهای آن به برخی سرورها و کاربران سعودی رسیده است.

در عین حال که برخی کاربران وابسته به سازمان منافقین نیز سیستم امنیتی- مخابراتی سعودی را در این زمینه یاری داده اند.

گفته می شود با هزینه یکی از شاهزاده های سعودی، سازمان منافقین و یکی از مسوولین سابق ستاد یک نامزد انتخابات 88(ح.غ) دفتری در شهر استراسبورگ فرانسه ایجاد کرده اند.

این دفتر که صرفا عملیات روانی در حوزه توئیتر و تلگرام را بر عهده دارد هدفش صرفاً تولید پیام عملیات روانی علیه نظام و علیه جریان مقاومت است.

این نهاد غیر دولتی حوزه فضای مجازی بر این باور است که ماجرای «خان طومان»، اولین تست زیرساخت جدیدی است که منافقین ایجاد کرده‌اند.