به گزارش پارس به نقل از مهر، در این ماه دزدان مسلح سرقتی بزرگ را در اصفهان رقم زدند. ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه هشتم آبان خودروی حمل پول بانک صادرات مقابل شعبه مبارزان در خیابان بلال اصفهان توقف کرد. ماموران محافظ از خودرو پیاده شد تا کیسه های حاوی پول و تراول را جا به جا کنند. همه چیز مثل هر روز عادی بود که ناگهان صدای شلیک گلوله ای آرامش خیابان را بهم زد. یکی از ماموران محافظ بانک غرق در خون روی زمین افتاد. چند مرد نقابدار از یک دستگاه پژو ۴۰۵ و موتورسیکلت پیاده شده و با شلیک تیرهوایی از عابران می خواستند نزدیک محل تیراندازی نشوند. سارقان در کمتر از پنج ثانیه خود را به خودروی حمل پول رسانده و با تهدید اسلحه یکی از ماموران محافظ و راننده خودرو را به گروگان گرفتند. ثانیه ای بعد با دستور سارقان راننده خودرو را روشن کرد و حرکت آن ها به سوی نقطه ای نامشخص آغاز شد. همزمان موضوع به پلیس اعلام شد و چند گشت پلیس خود را به محل حادثه رساندند. زمانی ماموران به محل رسیدند که سارقان آنجا را ترک کرده بودند. بلافاصله مشخصات خودروی حمل پول به گشتی های پلیس اعلام شد و ماموران طرح مهار را در منطقه اجرا کردند. مامور مجروح نیز به بیمارستان صدوقی منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. گلوله سارقان بر سینه مرد ۴۷ ساله نشسته بود و پزشکان با عملی نفسگیر او را از خطر مرگ نجات دادند. تلاش برای پیدا کردن خودروی حمل پول ادامه داشت تا اینکه پس از ۲۰ دقیقه ماموران خودروی بانک و دو گروگان دزدان را در خیابان جی پیدا کردند. سارقان مسلح ابتدا گروگان های خود را از ماشین به بیرون پرت کرده و بعد در محلی خلوت کیسه های پول و تراول را به خودروی خود منتقل کرده و متواری شده بودند. با گذشت شش ماه از این سرقت پلیس اصفهان در شناسایی و دستگیری این سارقان ناکام بوده است.

قتل همسر اول گروگان گرفتن همسر دوم

مرد جنایتکار که پس از قتل همسر اول خود و گروگان گرفتن همسر دومش در سنندج به اسلامشهر گریخته بود در این ماه در عملیات ضربتی ماموران پلیس دستگیر شد. ماموران کلانتری واوان شهرستان اسلامشهر متوجه شدند یک قاتل تحت تعقیب به نام اکبر در حوزه استحفاظی این کلانتری مخفی شده است.

بررسی ها نشان داد اکبر تیرماه سال ۹۰ در جاده دیواندره سنندج همسر اول خود را با شلیک گلوله به قتل رسانده بود. ماموران پلیس آگاهی سنندج زمانی که برای دستگیری او وارد خانه اش شدند مرد جنایتکار با قمه به سوی ماموران حمله ور شده که با شلیک پلیس مجروح شد. او که خود را در یک قدمی دستگیری می دید همسر دوم و دو فرزند خردسالش را به گروگان گرفت و موفق شد از محاصره ماموران فرار کند. ماموران کلانتری واوان پس از اطمینان از حضور متهم در مخفیگاهش در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیر کردند. در بازرسی از مخفیگاهش نیز ۸ سیمکارت تلفن همراه، دو گوشی تلفن همراه و یک قبضه اسلحه کمری کشف شد. متهم به قتل در جریان بازجویی ها به قتل همسرش و ۶ جرم دیگر اعتراف کرد. پس از تحقیقات مقدماتی مرد جنایتکار در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سنندج قرار گرفت.

قتل مادر به خاطر سوء ظن

در آبان سال ۹۱ پسر جوان به خاطر سوءظن مادر خود را به طرز هولناکی به قتل رساند. پسر مقتول که موضوع را به پلیس اطلاع داده بود در بازجویی ها گفت: پدر و مادرم چند سال قبل از هم جدا شدند. مادرم در شیراز زندگی می کرد و من و خواهر و برادرم به داراب آمدیم. مادرم هر از گاهی به ما سرکشی می کرد. او دیروز به داراب آمد. ساعتی قبل برادرم به نام مرتضی با من تماس گرفت و از من خواست که به خانه بروم. وقتی به خانه آمدم با جسد مادرمان روبرو شدم. در ادامه دستگیری مرتضی در دستور کار ماموران قرار گرفت و کارآگاهان پس از چند ساعت تجسس او را دستگیر کردند. متهم در همان بازجویی های اولیه لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی بود با مادرم اختلاف داشتم. تصور می کردم او به خاطر اینکه با مردان غریبه ارتباط داشته باشد ما را رها کرده است. این موضع خیلی آزارم می داد. به همین خاطر روزحادثه تصمیم به انتقام گرفتم. ابتدا مادرم را خفه کرده و بعد با چاقو چند ضربه به بدنش زدم.

تبعید عامل اسیدپاشی روی آمنه

خبر دیگر این ماه مربوط به تبعید عامل اسیدپاشی بر روی آمنه بود. پسر جوان سال ۸۳ وقتی از آمنه خواستگاری کرد جواب رد شنید که برای انتقامجویی به روی او اسیدپاشید. مجید پس از دستگیری لب به اعتراف گشود که با حکم دادگاه به قصاص محکوم شد. قرار بود سال گذشته حکم قصاص در بیمارستان دادگستری اجرا شود که آمنه در آخرین لحظات از قصاص منصرف شد. مجید اوایل آبان مورد عفو قرار گرفت و آزاد شد اما برای گذراندن دوره محکومیت تبعید خود به نیکشهر فرستاده شد.

شکنجه جوان مزاحم

سه مرد جنایتکار که پس از ربودن پسر مزاحم او را با اسید مورد شکنجه قرار داده بودند در هشتمین ماه سال ۹۱ دستگیر شدند. عاملان این جنایت قربانی خود را در یکی از روستاهای اطراف مرند سوار خودرو کرده و او را به منطقه ای نامعلوم بردند. آدم ربایان پس از ریختن اسید بر روی قربانی خود پیکر نیمه جان او را در نزدیکی روستای دیده بان رها کرده و گریختند. با کشف پیکر قربانی آدم ربائی، اهالی او را به بیمارستان منتقل کردند که تلاش پزشکان برای نجات جان او موثر واقع نشد و مرد جوان بر اثر شدت جراحات جان باخت. با مرگ مرد گروگان تجسس ها برای دستگیری متهمان آغاز شد و کارآگاهان در عملیاتی ضربتی دو تن از متهمان را دستگیر کردند. با اعتراف دو متهم دستگیر شده، مشخص شد طراح این جنایت هولناک به تهران فرار کرده که بلافاصله تیمی از کارآگاهان با نیابت قضائی راهی تهران شدند.

با همکاری پلیس تهران متهم به قتل در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد. متهم پس از انتقال به اداره آگاهی مرند در جریان بازجویی ها گفت: مقتول مدتی بود برای خواهرم ایجاد مزاحمت می کرد. چند بار به او تذکر دادم اما قبول نکرد به همین خاطر او را با کمک دوتن از دوستانم ربوده و بر رویش اسید پاشیدم. تصور نمی کردم او جان خود را از دست بدهد. وقتی از مرگش مطلع شدم به تهران گریختم که ماموران دستگیرم کردند.

معمای سه میلیاردی مرد موتورسوار

یکی دیگر از اخبار جنجالی این ماه تصادف موتورسواری بود که سه میلیارد تومان پول و طلا همراه داشت. موضوع موتورسوار سه میلیاردی با اعلام اورژانس تهران به رسانه ها کشیده شد. مدیر روابط عمومی اورژانس در مصاحبه ای اعلام کرد ساعت ۱۸.۳۰ دوشنبه ۱۵ آبان امدادگران در خیابان ستارخان موتور سواری را به بیمارستان رساندند که ۳ میلیارد تومان پول، طلا و ارز همراه خود داشت. در ادامه نیز گمانه زنی ها در خصوص منبع این پول و طلاها آغاز شد. مرد موتورسوار تا چند روز در کما بود تا اینکه بعد از به هوش آمدن اعلام کرد پیک بوده و این پول و طلاها متعلق به یکی از مشتریانش است.

دستگیری هکر سایت واحد مرکزی خبری

یکی از اخبار مهم این ماه دستگیری هکری بود که سایت واحد مرکزی خبر و هزار سایت خارجی را هک کرده بود. چندی قبل ماموران پلیس فتای خراسان جنوبی هنگام پایش سایت ها به یک وبلاگ برخوردند که صاحب وبلاگ در آن اقدام به آموزش هک کرده بود. بررسی های پلیسی نشان داد وبلاگ متعلق به جوانی ۲۱ ساله دانشجوی رشته کامپیوتر و اهل بیرجند است. ماموران در ادامه به بررسی فیس بوک متهم پرداخته و دریافتیم او اقدام به پایش ۱۰ سایت داخلی و هزار سایت خارجی کرده است. یکی از سایت های داخلی که از سوی متهم هک شده بود سایت واحد مرکزی خبر بود. متهم مدعی شده بود در جهت حمایت از زلزله زدگان آذربایجان شرقی اقدام به هک کردن سایت واحد مرکزی خبر کرده است. متهم با دستور قضائی دستگیر شد که در بازجویی ها اعتراف کرد در این مدت فقط برای کنجکاوی اقدام به هک کردن سایت ها می کرده است. همچنین برای نشان دادن ضعف سایبری کشورهای اسرائیل، آمریکا و انگلیس اقدام به ورود به سایت های این کشورها و پایش اطلاعات آنها می کردم.

قتل هولناک برادر برای ازدواج

در این ماه همچنین راز پسر جوان که پس از قتل برادرش جسد او را داخل باغچه خانه دفن کرده بود فاش شد. خرداد ماه سال ۹۱ زنی با مراجعه به ماموران پلیس سیرجان و دادسرا از ناپدید شدن پسرش خبر داد. پس از این شکایت با دستور قضائی تیمی از ماموران تحقیقات برای یافتن پسر گمشده را آغاز کردند. در جریان بررسی ها مشخص شد پسر جوان خرداد به طرز مرموزی ناپدید شده بود. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت اواخر آبان مادر پسر ناپدید شده با مراجعه به ماموران اظهار داشت: هنگامی که در حال کندن باغچه بودم با اسکلت انسانی در زیر خاک روبرو شدم. بلافاصله پس از اطلاع ماموران در محل حاضر شده و پس از بررسیها مشخص شد جسد متعلق به پسر ناپدید شده است. همزمان با کشف جسد پسر دیگر این خانواده نیز با خوردن چند قرص اقدام به خودکشی کرده بود که با انتقال به بیمارستان از مرگ نجات یافت. با بهبود حال وی تحقیقات آغاز و مشخص شد او با همدستی پسرخاله اش نقشه قتل برادر خود را طراحی و اجرا کرده بود. بعد از این جنایت نیز جسد را در باغچه خانه دفن کرده بودند. او در بازجویی ها گفت: من و برادرم به یک دختر علاقه داشتیم و او رقیب عشقی من بود.

اعدام ۴ محکوم به مرگ

سحرگاه چهارشنبه ۲۴ آبان نیز پسر جوانی که مرتکب قتل شده بود در تهران اعدام شد. فریدون ۱۷ مرداد سال ۸۸ در جریان یک نزاع پسر جوانی به نام رحمان را در اسلامشهر به قتل رساند. ماموران پلیس پس از حضور در محل جنایت دریافتند، مقتول دقایقی قبل با سه پسر جوان درگیر شده و با ضربه کارد آنها به قتل رسیده بود. در جریان بازجویی ها یکی از افراد حاضر در نزاع به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه با دوستانم ایستاده بودیم که با مقتول چشم تو چشم شده و با هم درگیر شدیم. قصد کشتن او را نداشتم اما با کاری که به جا کلیدی ام آویزان کرده بودم ضربه ای به مقتول زدم که باعث مرگش شد. فریدون سپس در شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شد که حکم مجازات او از سوی قضات دیوان عالی کشور تائید شد. با استیذان حکم قصاص از سوی رئیس دستگاه قضا، فریدون پای چوبه دار قرار گرفت. در این روز همچنین سه پسر شیطان صفت در اراک به دار مجازات آویخته شدند. تبهکاران سال ۸۴ در پوشش مسافربر دختر جوانی را سوار خودرو کرده و پس از کشاندن به محلی خلوت مورد آزار و اذیت قرار دادند. سه متجاوز پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرده و به اعدام محکوم شدند. با تائید حکم آنها در دیوان عالی کشور، سه پسر جوان در ملاعام به دار مجازات آویخته شدند.

سقوط بالگرد اورژانس در مشهد

آخرین خبر این ماه مربوط به سقوط بالگرد امدادرسان در مشهد و مرگ ۱۰ سرنشین آن شد. این بالگرد حدود ساعت ۷ صبح ۲۴ آبان با شنیدن خبر یک تصادف در مشهد به محل حادثه اعزام شده بود. شدت سانحه تصادف بسیار زیاد بود و در آن ۵ نفر مصدوم شدند. برای نجات مجروحان این حادثه یک بالگرد به همراه سه خودروی اورژانس به محل حادثه رفته بودند و بالگرد در اختیار اورژانس بود. امدادگران برای انتقال مجروحان از آن استفاده کردند و مصدومان به همراه ۵ امدادگر از محل حادثه تصادف پرواز کردند تا در بیمارستان بر زمین بنشینند و مسافران مجروح خود را از مرگ نجات دهند. بالگرد از منطقه ملک آباد مشهد به سمت بیمارستان طالقانی در حال حرکت بود و زمانی که قصد فرود به بیمارستان را داشت، ناگهان خود دچار حادثه شد و در منطقه خین عرب مشهد سقوط کرد و در همان ابتدا تنها دو نفر از مصدومان به بیمارستان طالقانی راه پیدا کردند اما آنان نیز بعد از چند ساعت جانشان را از دست دادند.