به گزارش پارس، دکتر زارع‌نژاد مشاور وزیر و رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ضمن تکذیب خبر "فوت یک دختر جوان به علت علائم مشکوک به "آنفلوآنزا" در یکی از بیمارستان‌های شرق تهران " که در رسانه ها منتشر شده بود، اعلام کرد: هیچ فردی به‌دلیل آنفلوآنزای فصلی H1N1 در تهران فوت نکرده است. 

 

تکذیب خبر فوت به علت آنفلوآنزا در تهران

دکتر زارع‌نژاد خاطر نشان کرد در خصوص موارد ابتلا به آنفولانزا، وزارت بهداشت در اسرع وقت نسبت به اطلاع رسانی اقدام خواهد کرد.

 

 

نگرانی شهروندان از بروز یک شایعه

فاطمه تاجیک یکی از شهروندان ورامینی اظهار داشت: این روزها مادران ورامینی نسبت به شایعات پیرامون شهرستان ورامین حساس شده اند.

وی افزود: با توجه به خطراتی که از آنفولانزای جدید در رسانه ها اعلام شده، باید نسبت به جلوگیری از بروز این بیماری خطرناک در میان مردم ورامین اقدامات لازم انجام شود.

وی ادامه داد: برخی شایعات پیرامون فوت یک نفر در ورامین بر اثر این آنفولانزا و گرفتار شدن عده ای دیگر از شهروندان، مردم را نگران کرده و باید مسئولان در این زمینه اطلاع رسانی کنند.

 

تکذیب فوت یک بیمار در ورامین به علت آنفولانزای جدید

علی فتحی رییس بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تکذیب برخی شایعات مبنی بر فوت یک بیمار در این بیمارستان به دلیل ابتلا به آنفولانزای جدید اظهار داشت: فوت یک بیمار در بیمارستان ۱۵خرداد ورامین بر اثر انفولانزای جدید کذب است.

وی افزود: شایعاتی مبنی بر وجود بیماری آنفولانزای جدید در ورامین در برخی محافل بویژه شبکه های اجتماعی رد و بدل می شود که از شهروندان انتظار می رود که به این شایعات توجه نکنند.

فتحی با انتقاد از اعلام شیوع بیماری آنفولانزای جدید در ورامین از طریق صدا و سیما ادامه داد: از رسانه ها انتظار می رود که از گمانه زنی های احتمالی پرهیز کنند.

 

بیمارستان ۱۵ خرداد ورامین مجبور به صدور بیانیه شد

همچنین عصر چهارشنبه روابط عمومی بیمارستان ۱۵ خرداد درباره شایعات اخیر پیرامون انفولانزای جدید در ورامین بیانیه صادر کرد و نوشت: طی اطلاعیه ای در خصوص شایعات در شبکه های اجتماعی و  فوت یک بیمار  بر اثر ابتلا به آنفولانزای  نوع جدید در شهرستان ورامین واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه امده است:  اخیرا شایعاتی در شبکه های اجتماعی و برخی از رسانه ها مبنی بر ابتلا چند شهروند ورامینی و فوت یک نفر بر اثر بیماری آنفولانزای جدید در بیمارستان ۱۵ خرداد منتشر شده است که  کلیه این اخبار کذب است و لذا از شهروندان در خواست داریم به شایعات در شبکه های اجتماعی در خصوص شیوع این بیماری در ورامین توجهی نداشته باشند.

 تنها موردی که به این بیمارستان بابت ویروس آنفولانزا مراجعه کرده است، فردی حدود ۵۰ ساله بود که علائم آنفولانزا  از سوی کادر پزشکی در او مشاهده شد که بلافاصله این فرد در اورژانس  بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد بستری شد و  پس از انجام آزمایشات تخصصی و ارسال آن به آزمایشگاه مشخص شد که این فرد ناقل ویروس جدید که در استان های کرمان و سیستان و بلوچستان  شیوع پیداکرده نبوده و این ویروس همان آنفولانزای نوع معمولی بوده است.

همچنین با توجه به انتشار خبر شیوع این بیماری در شهرستان ورامین از طریق  صدا و سیما انتظار می رود رسانه ها فقط به بیانیه ها و اطلاعیه های رسمی وزارت بهداشت توجه و از پرداختن به گمانه زنی ها خودداری کنند.

لذا به اطلاع عموم مردم شهید پرور شهرستان ورامین می رسانیم بیمارستان شهدای ۱۵ خرداد با همکاری شبکه بهداشت و درمان ورامین با امادگی کامل هرگونه موارد مشکوک به این بیماری را  پیگیری و اقدامات لازم را جهت جلوگیری از شیوع این بیماری انجام داده است.

همچنین رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مرتب دست ها با آب و صابون، عدم  ارتباط با افراد مشکوک به این بیماری از جمله  راه های پیشگیری این بیماری خواهد بود.