به گزارش پارس به نقل از قدس آنلاینیکی از معمول ترین واکنش ها در برابر این مشکل، ماساژ چشم ها با انگشتان است زیرا احساس تسکین لحظه ای را به همراه دارد. اما متخصصان توصیه می کنند که از این اقداl خودداری شود زیرا خارش را تشدید می کند. برای تسکین این خارش های آزاردهنده روش های طبیعی وجود دارد که می تواند تحریکات ناشی از حساسیت را تسکین دهد.

کمپرس سرد

یکی از اولین اقدامات در هنگام بروز حساسیت، گذاشتن تکه ای پارچه آغشته به کمی آب سرد روی چشم هاست. این کار ناراحتی را موقتا تسکین می دهد. پس از شستوی چشم ها می توانید چند تکه یخ را در پارچه نخی تمیز بپیچید و روی پلک های بسته بگذارید.

حلقه های خیار

این توصیه نه تنها التهابات زیر چشم ها را کاهش می دهد، بلکه یک واکنش آرام بخش برای تسکین تحریکات و حساسیت هاست. این دو عامل مهم ترین علل خارش چشم ها محسوب می شوند. برای این منظور، دو حلقه خیار را به مدت 10 دقیقه در یک لیوان آب یخ بگذارید و زمانی که کاملا خنک شد، آنها را روی پلک های بسته به مدت 5 دقیقه بگذارید.

کمپرس چای

مقدار بالای فلاونوئیدهای موجود در چای به مقابله با عفونت های ویروسی و باکتریایی چشم ها که باعث التهاب ملتحمه چشم می شود کمک می کند. کمپرس چای عملکرد ضدالتهابی دارد که در کاهش التهابات چشم ها و همچنین ورم و کبودی زیر چشم مؤثر است.

اگر قصد دارید این راهکار را امتحان کنید، کافی است کیسه ای کوچک و مرطوب از چای سیاه یا سبز را روی چشم ها بگذارید و اجازه دهید تا تاثیر خود را داشته باشد. اگر چشم خیلی متورم است، این درمان را تا 4 بار در روز تکرار کنید و بگذارید کیسه چای تا هنگام سرد شدن روی چشم ها بماند.

قاشق سرد

زمانی که قاشق فلزی خیلی سرد شود می تواند اعث انقباض عروق خونی گردد که در این صورت به کاهش التهاب و قرمزی اطراف چشم ها کمک می کند. هنگامی که ناراحتی را در چشم ها احساس کردید، دو قاشق را در یک لیوان آب یخ به مدت چند دقیقه بگذارید و سپس مستقیما روی چشم ها بگذارید. هر زمان که سرمای قاشق ها کم شد، قاشق های سرد دیگر را جایگزین کنید. این روش را به مدت 10 دقیقه تکرار نمایید.

 آب آلوئه ورا

روش های متعددی برای بهره مندی از خواص این گیاه وجود دارد. آلوئه ورا به عنوان یک راهکار طبیعی برای کاهش التهاب عمل می کند و دیگر ناراحتی های چشم را نیز بهبود می بخشد. در این صورت، ژل‌ آلوئه ورا را خارج کنید و تا زمان سرد شدن کامل در فریزر بگذارید. زمانی که حالت یخ زده پیدا کرد، آن را با آب خنک مخلوط کرده، تکه ای پنبه را به آن آغشته نمایید و روی پلک های بسته قرار دهید.

روغن کرچک

روغن کرچک ماده ای با خواص ضدالتهابی است که به کاهش تورم و تحریکات چشم ها کمک می کند. این روغن همچنین خارش را نیز تسکین می دهد. اگر خارش شما را کلافه کرده است، یک قطره از  روغن 100% خالص را با قطره چکان استریل در چشم بریزید.

سیب زمینی شیرین

این ماده خواص منقبض کننده و ضدالتهابی دارد و باعث خنک شدن چشم و رفع کامل التهابات می شود. سیب زمینی شیرین ر ا پوست بگیرید و حلقه های آن را روی چشم به مدت چند دقیقه بگذارید.

زردچوبه

خواص ضد باکتریایی و  ضد التهابی زردچوبه باعث شده تا این ماده برای کاهش التهابات چشمی به خصوص در نتیجه عفونت ایده آل باشد. یک قاشق پودر زردچوبه را در دو فنجان آب بریزید و چند قطره را در چشم بچکانید.