پايگاه خبري تحليلي «پارس»- خانم معلم نهاوندی با فداکاری و از خودگذشتگی موجب نجات جان دانش آموز دختری شد که به داخل کانال آب رودخانه گاماسیاب سقوط کرده بود.
 
به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، معلم نمونه و فداکار نهاوندی هنگام برگزاری اردوی دانش آموزان ابتدایی یکی از مدارس روستایی شهرستان نهاوند در منطقه سراب گاماسیاب نهاوند با به خطر انداختن جان خود دانش آموز دختر پایه دوم ابتدایی را از خطر مرگ حتمی نجات داد.

 مولوي معلم فداكار

بخشدار مرکزی نهاوند در تشریح این حادثه در گفتگو با مهر گفت: روز دوشنبه دانش آموزان یکی از مدارس ابتدایی روستای شهرستان نهاوند برای برگزاری اردوی سالانه خود به همراه معلمان و رئیس مدرسه به سراب گاماسیاب نهاوند می روند که آتنا زرینی یکی از دختران پایه دوم ابتدایی که برای شستن دست هایش به کنار رودخانه گاماسیاب می رود دچار حادثه شده و به داخل رودخانه سقوط می کند.

سیدرضا سلامتی گفت: فاطمه مولوی معلم فداکار این دانش آموز ناگهان متوجه فریاد زدن وی در رودخانه می شود و با وجودآنکه می داند با تصمیمی که می گیرد ممکن است حتی جان خود را از دست بدهد اما منصرف نمی شود و در اقدامی ستودنی برای نجات جان دختر خود را به داخل رودخانه خروشان گاماسیاب پرتاب می کند.

سلامتی گفت: معلم فداکار پس از تلاش فراوان به همراه یکی از حاضران در سراب گاماسیاب دختر دانش آموز را از آب نجات می دهد ولی خودش اسیر جریان تند رودخانه گاماسیاب می شود و آب وی را به همراه خود می برد.

وی ادامه داد: هنگامی که جریان شدید آب رودخانه خانم مولوی را با خود می برد سر او با سنگ های رودخانه برخورد می کند و وی بی هوش می شود و پس از طی مسافت هزارو ۵۰۰ متر بدن بی جان وی توسط یکی از حاضران در سراب به بیرون از آب منتقل می شود.

بخشدار مرکزی نهاوند عنوان کرد: بعد از بیرون آوردن این معلم ازجان گذشته از داخل آب، اقدامات و کارهای ضروریه کمک های اولیه مانند خارج کردن آب از ریه ها و عملیات احیا برای نجات جان خانم مولوی انجام و پس از به هوش آمدن توسط تیم امداد نجات پایگاه گاماسیاب به بیمارستان علیمرادیان نهاوند منتقل می شود.

سیدرضا سلامتی بیان داشت: وضعیت این معلم فداکار در حال حاضر مناسب و و علائم حیاتی وی به حالت طبیعی برگشته است