پايگاه خبري تحليلي «پارس»- در پی فراگیر شدن برخی اعمال منجمله برهنه شدن حین عزاداری در بعضی هیات ها، استفتایی از سوي حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد دبير كانون رهپويان، خدمت مقام معظم رهبری ارسال گردید که متن اين استفتاء در ادامه می آید. بعد از اين استفتاء، حاج مهدی سلحشور- از مداحان صاحب نفس كشور در جمع اعضای هیات فاطمیون سخناني ايراد كرد كه قابل توجه است

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، حجت الاسلام سید محمد انجوی نژاد در استفتاء خود از حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي مي پرسد: 

با سلام به محضر رهبر معظم انقلاب و ولی محترم فقیه شیعیان

احتراما در جلسات عزاداری ما تا سال 80 مستمعین با در آوردن پیراهن خود برهنه میشدند و بتوصیه علمای شهر این کار را جمع کرده و با زیر پوش سینه می زنند.

منتها در خیلی از مجالس و حتی مجالسی که مداحان بیت رهبری آن را می چرخانند نه تنها از برهنه شدن جلوگیری نمی شود بلکه به الفاظ مختلف و حتی شدید عزاداران را ترغیب به برهنگی می کنند.

احتراما محبت فرمائید تکلیف را برای رهروان واقعی ولایت مشخص فرمائید.

موفق و مؤید باشید.

امام خامنه اي در پاسخ استفتاء دبير كانون رهپويان مي فرمايند:

1- حکم فقهی حضرتعالی درباره برهنه شدن در هنگام سینه زنی چیست ؟
جواب: در صورتى که نامحرم نباشد و مستلزم مفسده نباشد، برهنه شدن وسینه زدن جایز است.

2- خارج از حکم فقهی برهنه شدن توصیه حضرتعالی برای عزاداران چیست ؟برهنه بشوند یا با پیراهن و زیر پوش سینه بزنند ؟
جواب: مناسب است با لباس عزادارى انجام بگیرد .

بعد از انتشار اين استفتا در برخي هيات مذهبي، حاج مهدي سلحشور مداح اهل بیت، در اين زمينه مي گويد: نکته ای که الحمدلله موید این موضع گیری ما شد نکته ای بود که آقا میثم مطیعی همین فاطمیه از آقا پرسیدند و گفتن آقا ما شنیدیم که شما قلبا با برهنه شدن مخالفید درسته؟ آقا فرمودند نه تنها قلبا لسانا هم میگویم به دیگران هم بگویید.

به گزارش «پارس»، متن كامل سخنان حاج مهدي سلحشور مداح اهل بیت، در هيات فاطميون قم در ادامه مي آيد(بدون ويرايش):

نکته اول اینکه از ایشان- مقام معظم رهبری - استفتا کردم و راهنمایی گرفتم؛ ایشون یادم دادند که چگونه بگویم که اگر کسی برهنه شد کار غیر شرعی انجام نداده است، از فردا هم خواهشا اگر دلتان برای محشر میسوزد خط کش برندارید بگویید هرکس این طرف باشد ضد ولایت فقیه است و هرکس آن طرف باشد با ولایت است. این بچه بازی ها رو درنیارید به نفع هیچکس نیست.

نکته دوم این پرسش که مربوط به هیئت ما میشود و به جای دیگری کاری نداریم و چون مشکل شرعی ندارد ما هم کاری نداریم. ما به هیئت خودمان کار داریم.

نکته سوم خیلی از دوستانی که برهنه میشوند خیلی از بنده بهتر، ولایتی تر، ارزشی تر هستند. من خاک کف پای همه شان هستم. ادعایی هم نداریم. خدایی نکرده خدا نیارورد آن روزی را که خودمان عامل باشیم و بخواهیم این خط کشی ها را بکنیم. میخواهید باور کنید میخواهید باور نکنید. برای اینکه تو خوشت بیاید نمیگویم.

به سیدالشهدا که سی ساله است دارم غلامیشان میکنم از همه تان پست تر و سیاه تر و بیچاره تر هستم چه برسد به غلامهای واقعی اش.

چیزی که ما به ذهنمان رسید این است که حضرت آقا 3 بار صراحتا؛ یکبار من خودم شخصا پرسیدم از ایشان فرموندند شرعا ایرادی ندارد، عرض کردم آقا من برای خودم میخواهم برای شخص خودم. میخواهم بدانم ته دلتان چیست؟

میخواهم بدانم در دل آقا و ولی مان چه میگذرد که آن را انجام دهیم. آقا فرمودند برهنه نشوید بهتر است؛ منتها چون آقا خصوصی به بنده گفته بودند و خصوصی سوال کرده بودم این اجازه را بخودم ندادم که بیرون بگویم. تا تقریبا دو سه ماه پیش که حضرت آقا منزل سه تا شهید بودند آنجا اتفآقا آن جمع خصوصی هم نبود و اونطور که حاضرین میگفتند همه جمع خاله و عمه و دایی و پسر دایی شهید بودند و شهید هم از اردبیل بود. آنجا حضرت آقا از عزاداری اردبیلی ها تمجید کرده بودند و گفته بودند چه سبک خوبی داشتنید که پشت پیراهن را سوراخ میکردید برای زنجیر زدن و یا جلو پیراهن را به یک سبکی باز میکردند برای سینه زدن؛ به همان مناسبت همانجا بدون یک ذره دخل و تصرف (بدلیل اینکه برای کلمه به کلمه آن دنیا باید جواب بدهم و پیاز داغش را زیاد نمیکنم) حضرت آقا فرمودند " من بشدت مخالفم با برهنه شدن".

ما میخواهیم در فاطمیون سعی کنیم که حب و بغض نسبت به کارها و سکنات و رفتارها داير مدار حب و بغض ولی مان باشیم.

ما میخوایم آقامان آن چیزی را که دوست دارد ما هم دوست داشته باشیم و آن چیزی که بدش می اید را انجام ندهیم.

خدا را شاهد میگیرم که بالای سرم حاضر و ناظر هست این چند هفته مانده بودم چگونه مطرح کنم. داشتم مثل سیر و سرکه میجوشیدم که اگر من مردم و امام زمان گفت: چرا این کار را انجام میدادی که نائب من و رهبر تو گفت من راضی نیستم، چرا انجام دادی؟ من جوابی ندارم. گفتم خدایا مرگ من را به تاخیر بینداز تا من این حرف را بزنم، شاهد میگیرم که من شرایطش را نداشتم.

دوستان میاندار هم شاهدند که ما چندین شب صحبت میکردیم راجع به این موضوع.

برخی از دوستان میگویند شما اگه راست میگویید چرا کف میزنید؟ آقا فرمودند ذکر صلوات بهتر است و من شخصا از آقا شنیدم بدون اینکه آقا قیدی قبل و بعدش بگن: آقا فرمودند این کف زدنهایی که من توی جلسات میبینم هیچی ایرادی ندارد.

دوتا تذکر راجع به سبکها داشتم که سبکها از این طرف و از آن طرف، غش نکند نه سبکهایی که خدایی نکرده غنا داشته باشه  و مناسب مجلس لهو و لعب باشد نه از ان بر سبکهایی که حزن و غم داشته باشد.

ایشون سریعا فرمودند میبینم رادیو سبکهایی میگذارد من فکر میکنم عزاداری هست بعد میفهمم مولودی هست. خب این سبک چه تناسبی با مولودی دارد.

کسی میخواهد خوشش بیاید کسی میخواهد بدش بیاید اگه فردا حضرت آقا فرمودند کف نزنید ما توی(هيات)فاطمیون کف نمیزنیم.

خیالتان راحت، ما قرارمان این است که جلسه مان را طوری اداره کنیم که نائب امام زمان بپسندد به هر قیمتی که شده است چون به این باور رسیدیم که ایشان درکشان هزاران هزار برابر ماهاست؛ ما همه مان را جمع کنند انگشت کوچک آقا نمیشویم.

ما به هیچکس کاری نداریم. ما میخواهیم تمرین کنیم که حب و بغضمان پیرو حب و بغض آقا باشد. هرچیزی که آقا دوست داشتند ما هم دوست داریم و هرچیزی که آقا بدشان امد ما هم دوری میکنیم. ادعا نداریم و داریم تمرین میکنیم و شما نشان بدهید که حال جلسه فرق کرده است.

یک نادانی گفته که بر کسی که برهنه شدن را منع میکند لعنت! خب شما بشمارید در دهه محرم که 6000 تا 7000 نفر دارند اینجا سینه میزنند؛ قطع به یقین کمتر از 200 نفر برهنه هستند. خب 95 درصد را تو داری لعنت میکنی؟! خدا هدایتت کند و عفو کند.

نکته ای که الحمدلله موید این موضع گیری ما شد نکته ای بود که آقا میثم مطیعی همین فاطمیه از آقا پرسیدند و گفتن آقا ما شنیدیم که شما قلبا با برهنه شدن مخالفید درسته؟ آقا فرمودند نه تنها قلبا لسانا هم میگویم به دیگران هم بگویید.

خدا مرگ بدهد به من و امثال من که انقدر بدبخت و بیچاره ایم و دور از ولایت هستیم که آقا به آقای مطیعی میگویند من به خیلی از آقایون گفتم ولی آقایون حرف من را گوش نمیکنند!!!!!

من باید حب و بغضم پیرو حب و بغض آقا باشد که از مستمع خودم انتظار داشته باشم راه من را انجام بدهد.

لذا با کمال ادب و مهربانی و خوشرویی اگر جلسات بعد و هفته های بعد دوستانتان برهنه شدند دستشان را ببوسید و بعد بگویید که قربونت برم نکن و راضی نیستم ذره ای بی ادبی کنید.

شما ببینید رهپویان وصال شیراز 10000 نفر دارند سینه میزنند ببینید شور و حالشان با شما فرقی میکند؟